تظاهرات مردم حلب و ادلب علیه گروه تروریستی "تحریر الشام"+ویدئو

سه شنبه 2 خرداد 1402 - 22:51

مردم ادلب و حلب در شمال سوریه برای محکوم کردن فساد و اقدامات تجاوزکارانه گروه تروریستی موسوم به "هیئت تحریر الشام"، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

العالم - عراق

ساکنان حومه ادلب و حلب در شمال سوریه که تحت کنترل "هیئت تحریر الشام" هستند، اخیرا علیه این گروه تروریستی بپاخاستند. این تظاهرات بیانگر خشم و نارضایتی عمیق مردم نسبت به عناصر مسلح و اقدامات آنها اعم از فساد، بازداشت های ظالمانه و تجاوزات حقوق بشری است.

"علی شحیده" تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: آنچه که در مناطق تحت کنترل هیئت تحریر الشام در شمال سوریه رخ میدهد، در واقع حاصل و نتیجه مخالفت های مردمی با این گروه تروریستی است و نشان میدهد که پایان سیطره این گروه ها بر این مناطق نزدیک شده است.

صدها نفر در حومه ادلب با برگزاری تظاهرات شعارهایی در محکومیت فساد و تجاوزات "هیئت تحریر الشام" سر دادند. تظاهرکنندگان خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

"هیثم کزو" فعال رسانه ای سوری به خبرنگار العالم گفت: تجاوزات اخیر الجولانی و هیئت تحریر الشام در شمال غرب سوریه و بویژه در عفرین و ادلب و نقض های حقوق بشری از جمله بازداشت های ظالمانه، موجب تظاهرات گسترده مردمی علیه گرووه تروریستی هیئت تحریر الشام شد.

این در حالی است که درگیری و نزاع میان عناصر مسلح تحریر الشام و گروه های مسلح موسوم به "ارتش ملی" که برای گسترش دامنه نفوذ خود به دنبال سیطره بر مناطق جدیدی هستند، شدت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها