روسیه: تحویل جنگنده اف-۱۶ به اوکراین دستاوردی برای غرب نخواهد داشت

روسیه: تحویل جنگنده اف-۱۶ به اوکراین دستاوردی برای غرب نخواهد داشت
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 12:45

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تحویل جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین دستاوردی برای غرب نخواهد داشت و روسیه در هر صورت به عملیات نظامی ویژه خود ادامه خواهد داد.

العالم - اروپا

این دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه با مجله اینترنشنال افرز اظهار داشت غرب با در اختیار گذاشتن این جنگنده ها برای اوکراین چیزی بدست نخواهد آورد زیرا روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می دهد.

ریابکوف در این مصاحبه اظهار داشت: پاسخ روسیه به تامین جنگنده های اف-۱۶، تداوم نظام مند تلاش ها برای تحقق اهدافش در عملیات ویژه نظامی خواهد بود.

این دیپلمات روس با اشاره به شکست غرب در رقابت ژئوپلتیکی با روسیه گفت، آنها (غرب) با دیگر سامانه هایی که تاکنون در اختیار (اوکراین) قرار داده یا قصد دارند قرار دهند به هدفی دست نمی یابند و همه کسانی که متحد شده اند و به دنبال تحمیل شکست راهبردی روسیه هستند، نیز دستاوردی در این اقدام خود نخواهند داشت.

خبرگزاری تاس در این زمینه نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بعد از اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما در ۲۱ ماه مه (۳۱ اردیبهشت) در یک کنفرانس خبری گفت که غرب قصد دارد آموزش خلبان های اوکراینی از جمله در استفاده از جنگنده های اف-۱۶ را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به نوبه خود اظهار داشت که واشنگتن و متحدانش در چند ماه آینده درباره فهرستی از کشورهایی که احتمالا می توانند جنگنده اف-۱۶ را به کی یف تحویل دهند، مذاکره خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها