سفر رئیسی به اندونزی؛ ایران تحریم های آمریکا را به چالش می کشد

سفر رئیسی به اندونزی؛ ایران تحریم های آمریکا را به چالش می کشد
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 18:18

رویدادها و تحولات پی در پی در منطقه خاورمیانه به صراحت مؤید آن است که دنیای تک قطبی آمریکا رو به نابودی است و هرچه از تهدیدهای آمریکا و دست پروده آن رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت به ویژه علیه ایران که رهبری این تحولات را برعهده دارد، می شنویم، چیزی جز یاوه نیست.

العالم _ کشکول

یکی از تحولاتی که نشان داد کشورهای منطقه یا بیشتر آنها به دور از هژمونی آمریکا و صرفا با توجه به منافع خود، در محاسبات سیاسی خود بازنگری کرده اند، اتفاقی بود که در اجلاس سران کشورهای عربی به میزبانی شهر جده در عربستان مشاهده کردیم و مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آن و نزدیکی کشورهای عرب به سوریه و نزدیکی عربستان سعودی به ایران و همه این تحولات مؤید این است که کشورهای عربی نقش آمریکا را در منطقه به حاشیه رانده اند.

با این حال دو رویداد مهم میان همه این رویدادها که مربوط به ایران است، یکی سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران به نام "86" به سراسر جهان و دیگری سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به اندونزی است. این دو رویداد موید این است که هژمونی آمریکا در منطقه رو به محو شدن است، همانطور که تحریم های تروریستی این کشور علیه ایران نیز رو به نابودی است هرچند سخت ترین تحریم ها در تاریخ بود، اما با عزم، صلابت و صبر مردم ایران، آخرین نفس های خود را می کشد.

مهم ترین رویداد اخیر یعنی سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی و استقبال رسمی و مردمی از وی در حالی است که آمریکا تمام تلاش خود را برای منزوی کردن ایران انجام داده است.

رئیس جمهور ایران در سخنانی خطاب به جمعیت گسترده شهروندان اندونزیایی در جاکارتا گفت: زمان انحصار، یکجانبه گرایی و سلطه آمریکا به پایان رسیده است.

در سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی ده ها یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه های مختلف انرژی، پزشکی، علمی و فناوری به امضا رسید.

بووان ماهارانی، رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در دیدار با رئیسی رئیس جمهور کشورمان بر علاقه کشورش به گسترش روابط دوجانبه نه فقط در زمینه های سیاسی، بلکه در زمینه های اقتصادی و پزشکی و به ویژه داروسازی تاکید کرد که همگی به معنای شکست تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران است.

پربیننده ترین خبرها