«پاشینیان» به مسکو رفت

«پاشینیان» به مسکو رفت
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 01:48

دفتر نخست وزیری ارمنستان از سفر نخست وزیر این کشور به مسکو برای دیدار با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست «شورای عالی اقتصادی اوراسیا» خبر داد.

العالم-آسیا

دفتر نخست وزیری ارمنستان روز چهارشنبه از سفر نخست وزیر این کشور به روسیه برای رایزنی با مقامات ارشد این کشور پیرامون آخرین تحولات در قفقاز جنوبی از جمله مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان و توسعه روابط اقتصادی با روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه برای یک سفر کاری عازم روسیه شدند. نخست وزیر ارمنستان فردا پنجشنبه در نشست «شورای عالی اقتصادی اوراسیا» در «مسکو» شرکت خواهد کرد.

نیکول پاشینیان در حاشیه این سفر با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. همچنین قرار است نشست سه جانبه نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آذربایجان با هدف رسیدن به صلح پایدار بین باکو و ایروان نیز برگزار شود.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه تصریح کرد که امضای پیمان صلح بین باکو و ایروان،‌ اجتناب‌ناپذیر است.

علی‌اف پس از گفت‌وگو با «هیتاناس ناوسدا» رئیس‌جمهور لیتوانی در «ویلنیوس» با تاکید بر لزوم برقراری صلح با ارمنستان گفت: «ما فکر می‌کنیم که انعقاد یک پیمان صلح (با ارمنستان) اجتناب‌ناپذیر است و تلاش می‌کنیم که تلاش‌های سازنده‌ای را برای رسیدن به این هدف صورت دهیم. طبیعتاً این پیمان صلح باید هنجارها و اصول بین المللی را در برگیرد

جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره‌باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست هفتگی در خصوص عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «روسیه در حال حاضر در حال بررسی وضعیت در چارچوب وظایف میانجیگری موجود خود است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها