طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق حفاظت شده در کرانه باختری و نوار غزه

طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق حفاظت شده در کرانه باختری و نوار غزه
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 18:34

کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی، یکشنبه آینده پیش نویس قانون الحاق پارک‌ها، مناطق حفاظت شده و بناهای یادبود در کرانه باختری و نوار غزه به رژیم صهیونیستی را بررسی می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

طبق این پیش نویس قانون که "دانی دانون" نماینده حزب لکود در کنست ارائه داده است، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی این اختیار را دارد تا پارک ها و مناطق حفاظت شده و بناهای یادبود در کرانه باختری و نوار غزه را به عنوان "مناطق ملی اسرائیلی" اعلام کند و نقض این قانون جرمی است که سه سال حبس مجازات دارد.

اینگونه مسائل تاکنون در حوزه اختیارات وزیر به اصطلاح امنیت رژیم صهیونیستی بوده است؛ زیرا نوار غزه و کرانه باختری از دید صهیونیست‌ها مناطق اشغالی به شمار می آیند.

روزنامه اسرائیلی "هآرتس" امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که موافقت کنست با این قانون سبب خواهد شد تا این رژیم مناطقی دیگری را نیز الحاق کند.

در همین راستا ، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی همچنین در نشست آتی خود پیش نویش قانون تعلیق از تحصیل دانشجویانی که پرچم فلسطین در دانشگاه به دست میگیرند، بررسی خواهد کرد.

طبق این پیش نویس، هر دانشجویی که پرچم فلسطین یا "پرچم دشمن" را به دست بگیرد و یا هرگونه فعالیتی در مخالفت با رژیم صهیونیستی را تایید کند، به مدت 30 روز از ادامه تحصیل منع می شود و در صورت تکرار ، از دانشگاه اخراج خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها