توافق عراق و عربستان بر سر توسعه میدان گازی عکاز

توافق عراق و عربستان بر سر توسعه میدان گازی عکاز
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 19:55

وزیر نفت عراق در عربستان از شرکت‌های سعودی متخصص خواست تا در توسعه میادین نفتی و سرمایه گذاری در بخش گاز عراق مشارکت کنند.

العالم ـ عراق

حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق گفت: کمیته انرژی شورای هماهنگی مشترک دو کشور نشست‌ها و رایزنی‌هایی در زمینه نفت و انرژی برگزار و یادداشت های همکاری در این زمینه امضا کرده است.

وی افزود، عراق مصمم به توسعه میدان عکاز و سرمایه گذاری برای استخراج ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز در آن است و از وزارت انرژی عربستان در این باره دعوت به همکاری می کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، وزیر نفت عراق با اشاره به پروژه پتروشیمی نبراس که از پروژه های مهم در عراق است، از شرکت های عربستانی برای سرمایه گذاری در این پروژه دعوت کرد.

وزیر نفت عراق با بیان اینکه امکان سنجی اقتصادی پروژه اتصال برق عراق تکمیل شده است، گفت: عراق آماده همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه انرژی و نفت است.

به گزارش ایرنا، پیش از این، عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان در عراق گفته بود که اواخر سال جاری، توافقنامه اتصال شبکه برق با عراق اجرایی می شود و برق در اختیار عراق قرار می گیرد.

همزمان، عباس جبر العلیاوی وزیر کشاورزی عراق از توافق بر سر احداث نیروگاه آب شیرین کن با شراکت با بخش خصوصی عربستان خبر داد.

در این نشست، تغییر سازوکارهای آبیاری با استفاده از شبکه های نوین و تبادل تجربه در پروژه های همکاری پژوهشی در زمینه کشاورزی و بهبود زراعت نخل و توسعه صنعت خرما بین دو کشور نیز بررسی شد.

پربیننده ترین خبرها