در گفتگو با العالم مطرح شد؛

جزئیاتی جدید از آزادی اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی

جمعه 5 خرداد 1402 - 21:19

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات جدیدی از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که به ناحق در زندان‌های بلژیک و آلمان زندانی بود، بیان کرد.

العالم ایران

اسماعیل کوثری به شبکه خبری العالم گفت: پس از گذشت حدود 5 سال از زندانی شدن ناعادلانه اسدی، قوه قضاییه بلژیک و آلمان هیچ مدرکی که بتواند وی را محکوم کند، به دست نیاورد.

وی افزود: تنها آنچه که دستگاه قضایی این دو کشور در ا ختیار داشت، اظهارات دو نفر بود که اسدی را متهم کردند که قصد طراحی حمله علیه گروهک تروریستی منافقین را داشته است، شما می‌ دانید وقتی فردی متهم می‌شود، باید مدرک وجود داشته باشد اما دستگاه قضایی آلمان نتوانست هیچ مدرکی علیه اسدی به دست آورد لذا در نهایت مجبور شد بدون اثبات اتهام، او را آزاد کند.

کوثری با اشاره به توافق درباره آزادی اسدی، گفت: همه می دانند که گروه تروریستی منافقین که در دستگیری اسدی مشارکت داشت، عامل بیش از 16 هزار ترور است، به همین دلیل از اروپایی‌ها، سازمان ملل و آمریکایی‌ها که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، می پرسیم که چرا از این گروه تروریستی حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اسدی در سفارت ایران در بلژیک مشغول به کار بود لذا پس از دستگیری، دستگاه دیپلماسی ایران برای آزادی اش بسیار کوشید اما این بازداشت نزدیک به 5 سال ادامه یافت، متاسفانه اروپایی ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند لذا به ما مدیونند.

کوثری گفت: توافقاتی بین دو طرف و میانجی‌گری‌هایی از سوی دیگر کشورها صورت گرفت و ایران در نهایت برای تحقق منفعتی بزرگتر که همان آزادی دیپلماتهایش است، تصمیم گرفت یک متهم به جاسوسی را آزاد کند اما انشاء الله در آینده حقوقمان را در این پرونده مطالبه خواهیم نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها