خشونت ادامه‌دار پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان

خشونت ادامه‌دار پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان
شنبه 6 خرداد 1402 - 20:52

پلیس آمریکا که به خشونت علیه جامعه رنگین‌پوستان بویژه شهروندان سیاه پوست شهره است، اکنون در سالگرد قتل «جورج فلوید» همچنان این خصلت را بی‌پروا و بدون توجه به سن و سال شهروندان آفریقایی تبار ادامه می‌دهد.

العالم - آمریکا

شبکه خبری سی ان ان در گزارش تحقیقی اعلام کرد که یک نوجوان ۱۱ ساله سیاهپوست آمریکایی بر اثر شلیک مستقیم پلیس در آستانه مرگ قرار داشت؛ کودکی که به تازگی از بیمارستانی در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا مرخص شد.

این کودک که «آدرین موری» نام دارد برای کمک به تهدیدی که متوجه خانواده‌اش شده بود با پلیس تمای می گیرد تا بدین وسیله در محافظت قرار بگیرند، اما پلیس پس از حضور در خانه محل با شلیک به سینه وی او را به شدت مجروح کرد.

به محض درخواست کمک از پلیس و حضور نیروها در محل، از افراد ساکن خانه خواسته شد تا از منزل خارج شوند و هنگامی که این پسر ۱۱ ساله به دستور پلیس عمل می کند، بی درنگ با شلیک گلوله به سینه خود مواجه می شود.

سی ان ان در گزارش تحقیقی خود افزود که این کودک از ناحیه ریه، کبد و شکستگی یک دنده بر اثر اصابت گلوله نیروهای پلیس به شدت مجروح شد.

اداره پلیس تاکنون از ارائه فیلمی که توسط دوربین نصب شده بر لباس پلیس ضارب ضبط شده است، به مقامات قضایی و موکلان این خانواده که درحال پی گیری ماجرا هستند، خودداری کرده است.

«ناکالا موری» (Nakala Murry) مادر کودک مجروح شده به این شبکه خبری گفت که هیچ یک از اعضای اداره پلیس برای عیادت از کودک وی که در بیمارستان تحت مداوا و عمل جراحی قرار داشت، حضور نیافتند.

ماجرای خشونت آمیز جورج فلوید

جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از آنکه «درک شووین» پلیس مینیاپولیس به مدت ۹ دقیقه زانوهی خود را برروی گردن وی فشار داد، به قتل رسید.

این اقدام خشن پلیسی موجی از اعتراض ها را نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در جهان را موجب شد و با واکنش تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا علیه معترضان همراه شد.

۱۱۵۰ نفر قربانی خشونت پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۴

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی عنوان کرده بود: خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور به ویژه سیاهپوستان، تعداد یک هزار و ۱۴۹ نفر از شهروندان را تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی به کام مرگ فرستاد.

خشونت پلیس سفید پوست آمریکا علیه رنگین پوستان سابقه طولانی دارد؛ برای مثال در حادثه شهر فرگوسن در ماه اوت ۲۰۱۴ میلادی «دارن ویلسون» افسر پلیس سفید پوست «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه پوست را با شلیک ۶ گلوله از پای درآورد.

تنش در جامعه آمریکا بر سر رفتار خشونت آمیز و بی رحمی نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا، یکی از موارد نگران کننده امنیتی در این کشور به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها