نظرسنجی ها از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه چه می گویند؟ +فیلم

يکشنبه 7 خرداد 1402 - 10:10

خبرنگار العالم در استانبول صبح امروز از آخرین رویدادهای انتخابات در ترکیه گزارش داد.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرنگار العالم نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که یکی از رقبا از دیگری پیش افتاده است اما شگفتی های این انتخابات همچنان ادامه دارد مخصوصا که بسیاری از ترک ها صبح امروز خود را پای صندوق های رأی رسانده اند.

وی خاطرنشان کرد که رئیس ائتلاف مخالفان خط مشی متفاوت از دور اول در پیش گرفته است؛ اردوغان هم پیوسته درباره نقشه های مخالفان در صورت پیروزی در انتخابات هشدار داده است و در مجموع هر یک از دو طرف سعی می کنند با سخنرانی ها و تبلیغات، آرای شرکت کنندگان در انتخابات را به سمت خود بکشانند.

خبرنگار العالم همچنین تصریح می کند که نظرسنجی ها حکایت از گرایش بیشتر آرا به سمت اردوغان است کما اینکه شواهدی در دست است که حکایت از شکاف در صفوف مخالفان دارند و نشان می دهند که انها مواضع واضح و روشنی ندارند و شعارهای آنها در دور اول نتوانسته است با مخاطبان ارتباط برقرار کند و این خود، گویای بروز نوعی پراکندگی در آرای مردمی است که امروز پای صندوق های رأی می روند.

امروز یکشنبه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه - که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی و رقیب وی، کمال قلیچ‌داراوغلو در ان رقابت می کنند – برگزار می شود.

مراکز رأی گیری رأس ساعت 8 صبح به وقت محلی باز شده و در ساعت 5 عصر بسته می شوند. حدود 64 میلیون نفر در دور دوم انتخابات، آرای خود را به صندوق می اندازند که حدود 3.5 میلیون نفر از آنها ترک های مقیم خارج هستند که چند روز پیش آرای خود را به صندوق انداخته اند.

طبق نظرسنجی ها، اردوغان که نتوانست در دور اول، اکثریت را به دست بیاورد، به میزان 53.7 درصد از رقیب پیش خواهد افتاد و پیروز انتخابات خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها