واکنش لاوروف به ارسال جنگنده به اوکراین

واکنش لاوروف به ارسال جنگنده به اوکراین
يکشنبه 7 خرداد 1402 - 17:25

وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که تصمیم کشورهای غربی برای ارسال جنگنده به اوکراین، تنش‌زایی غیرقابل قبول است.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیه 1» تصریح کرد که ارسال جنگنده و سایر تسلیحات به اوکراین، تنش‌زایی غیرقابل قبول است.

وی در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که هنوز افرادی در غرب وجود دارند که این مسئله را درک می‌کنند اما واشنگتن، لندن و ماهواره‌های آن‌ها که در اتحادیه‌ اروپا هستند، همه‌چیز را دیکته می‌کنند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در نشست اخیر سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7) طرح‌هایی را به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای آموزش خلبان‌های اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های «اف-16» مطرح کرد

بنا به گفته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، واشنگتن و متحدان این کشور در ماههای آتی تصمیم می‌گیرند که چه کسی این هواپیماها را به نیروهای اوکراینی تحویل دهد و چه تعداد از این جنگنده‌ها به کی‌یف ارسال شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که انتقال جنگنده اف-16 به اوکراین، فاز دیگری از تشدید تنش‌ها و ثبات‌زدایی اوضاع در قاره اروپا است.

وی تأکید کره است که کشورهای غربی متوجه نیستند که این اقدام در نهایت چه هزینه‌‌ای در برخواهدداشت و به چه منتهی می شود.

روسیه سال گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو در خصوص عرضه تسلیحات به اوکراین ارسال کرد و وزارت خارجه این کشور تصریح کرد که کشورهای غربی از طریق ارسال سلاح به اوکراین، «با آتش‌ بازی می‌کنند».

به گزارش فارس، لاوروف در مصاحبه خود همچنین گفته است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طریق نه تنها ارسال تسلیحات بلکه آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر، در حقیقت مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

پربیننده ترین خبرها