اردوغان: دموکراسی پیروز واقعی انتخابات ترکیه بود

اردوغان: دموکراسی پیروز واقعی انتخابات ترکیه بود
دوشنبه 8 خرداد 1402 - 01:26

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تمام ۸۵ میلیون مردم ترکیه پیروز شدند، خواستار کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و اتحاد شد.

العالم-ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بامداد دوشنبه به‌مناسبت پیروز شدن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در جمع مردم و هواداران خود مقابل کاخ ریاست جمهوری در آنکارا به سخنرانی پرداخت.

اردوغان در این سخنرانی گفت: «ما ترکیه را بسیار دوست داریم، زیرا این مردم سزاوار عشق هستند و ما آنها را هم دوست داریم. حدود ۳۲۰ هزار نفر اینجا مقابل کاخ ریاست جمهوری در آنکارا جمع شده و این صحنه، صحنه عاشقان است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با تشکر از مردم ترکیه، توضیح داد: «شما ائتلاف جمهور را ناامید نکردید و دوباره [دولت] را به ما سپردید و ما به ساختن صدمین سالگرد ترکیه ادامه خواهیم داد. مردم من را برای یک دوره دیگر به مدت پنج سال به ریاست جمهوری گماشتند و من از همه این مردم تشکر می‌کنم».

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «همه کسانی که پای صندوق‌های رای رفتند و قدرت دموکراسی در ترکیه را ثابت کردند، هر انتخابی که داشتند، شایسته تشکر و قدردانی هستند. مردم در این انتخابات به صدمین سالگرد [جمهوری] ترکیه رای دادند و ترجیح دادند اکثر نمایندگان مجلس از ائتلاف جمهور باشند».

اردوغان با بیان اینکه پیروز انتخابات ترکیه، دموکراسی و همه اقشار مردم این کشور هستند، تصریح کرد: «ما اختلافات سیاسی را پشت سر می‌گذاریم و خواهان اتحاد و همبستگی هستیم. ۸۵ میلیون ترکیه‌ای امروز برنده شدند و تنها بازنده سازمان‌های تروریستی هستند».

وی ضمن اشاره به اینکه عدالت سرلوحه دولت او بوده و این اصل تغییر نخواهد کرد، ادامه داد: «زمان آن فرا رسیده است که صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را که امروز در روز پیروزی به آن دست یافتیم به شما اعلام کنیم».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها