مسکو: آمریکا قصد اقدام تروریستی در مناطق پرجمعیت سوریه دارد

مسکو: آمریکا قصد اقدام تروریستی در مناطق پرجمعیت سوریه دارد
سه شنبه 9 خرداد 1402 - 13:07

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) اعلام کرد که آمریکا آماده می‌شود که به مناطق پرجمعیت و موسسات دولتی سوریه حملات تروریستی انجام دهد.

العالم - سوریه

تارنمای اسپوتنیک به نقل از بیانیه "اس وی آر" نوشت که تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در پی آن است تا با استفاده از عناصر تکفیری، نقاط پرجمعیت، سازمان های دولتی و فروشگاه های سوریه را هدف قرار دهد.

این سازمان اطلاعاتی روسیه طرف آمریکایی را متهم کرد که چنین عملیات هایی را از پایگاه التنف که تحت کنترل تروریست ها بوده و ده ها داعشی در آن آموزش می بینند، به طور مستقیم هدایت می کند.

اسپوتنیک به نقل از "اس وی ار" افزود که نیروهای ویژه آمریکایی حملات به استان های السویدا و درعا را هماهنگ کرده و ستیزه جویان تحت امر واشنگتن بزرگراه راهبردی پالمیرا - دیرالزور را نیز هدف قرار می دهند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر آمریکا را به اشغال بخشی از خاک سوریه متهم کرده و پایگاه نظامی التنف را محل آموزش نیروهای داعش و اعمال خرابکارانه علیه مسکو معرفی کرده بود.

"سرگئی ناریشکین" چندی پیش در نشست بین المللی نمایندگان بلندپایه امنیتی اظهار داشت: آمریکا همچنان به حضور نظامی غیرقانونی خود در شمال شرق سوریه ادامه می دهد و بخشی از این کشور را اشغال کرده است.

وی افزود: آمریکا از پایگاه نظامی التنف در سوریه در مرز با عراق و اردن برای آموزش شبه نظامیان گروه تروریستی داعش با هدف اقدامات خرابکارانه در خاک سوریه و روسیه استفاده می کند.

ناریشکین اضافه کرد: غرب با وضع تحریم ها علیه سوریه تلاش دارد تا مانع بازسازی و بازگشت شرایط عادی به این کشور شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها