امتناع اشغالگران از آزادی ولید دقه و حمله شهرک نشینان به خانواده وی

امتناع اشغالگران از آزادی ولید دقه و حمله شهرک نشینان به خانواده وی
چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 20:45

کمیته موسوم به "آزادی زودهنگام" در اداره زندان های رژیم اشغالگر با درخواست آزادی ولید دقه اسیر اندیشمند فلسطینی با وجود وخامت وضعیت جسمانی او و انتقالش به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان "أساف هروفیه" در جنوب تل آویو مخالفت کرد.

العالم _ فلسطین

خانواده و کمپین آزادی ولید دقه اعلام کردند این کمیته تصمیم گرفت درمورد آزادی زودهنگام این اسیر بیمار فلسطینی نظری ندهد و پرونده وی را به «کمیته آزادی زندانیان حبس ابد» منتقل کند.

دادگاه رژیم اشغالگر در زندان معسیاهو الرمله تشکیل شد که هنگام تشکیل دادگاه، شهرک نشینان به خانواده ولید دقه و معدود حامیان او که توانسته بودند به دادگاه برسند، حمله کردند.

از جمله کسانی که مورد تعرض شهرک نشینان قرار گرفتند، سناء احمد سلامه، همسر و میلاد، دختر سه ساله‌ ولید دقه بودند. شهرک نشینان با سر دادن شعارهای نژادپرستانه و تهدید بستگان ولید دقه به مرگ در مقابل دیدگان پلیس رژیم اشغالگر، به خانواده و یاران این اسیر فلسطینی حمله کردند.

ولید دقه که به نوع نادری از سرطان مبتلا است، از 38 سال پیش در زندان های رژیم اشغالگر در اسارت به سر می برد و خانواده وی و اسیران در زندان نفحه و نیز سازمان های حقوق بشری، کمپینی برای آزادی وی و نجات جانش به راه انداخته اند.

پربیننده ترین خبرها