گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و ترکیه

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و ترکیه
جمعه 12 خرداد 1402 - 08:30

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، و همچنین پیروزی حزب عدالت و توسعه را در انتخابات پارلمانی این کشور تبریک گفت.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد در دولت جدید همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست‌ رئیسان جمهوری دو کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین موفقیت «مولود چاووش اوغلو» را در انتخابات پارلمانی ترکیه به عنوان یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه تبریک گفت و بر لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به دعوت اردوغان از رئیس جمهوری ایران برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترکیه، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح در این مراسم حضور خواهد داشت.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و پیام تبریک ایشان قدردانی و تشکر کرد.

چاووش اوغلو گفت : در دولت جدید در هر پست و مقامی‌ که باشم برای توسعه همکاری‌ها با ایران تلاش خواهم کرد، چرا که روابط با ایران برای ترکیه اهمیت بسیار دارد.

وی بر علاوه بر همکاری‌های دوجانبه، بر همکاری میان دو کشور در موضوعات منطقه ای نیز تاکیدکرد.

پربیننده ترین خبرها