تداوم بارندگی‌ها و فعالیت سامانه بارشی در کشور/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها

تداوم بارندگی‌ها و فعالیت سامانه بارشی در کشور/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها
جمعه 12 خرداد 1402 - 11:52

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

العالم - ایران

درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه (۱۲ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه‌شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و روز شنبه (۱۳ خرداد) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همین شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و۱۵ خرداد) در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در مرکزی و همدان همچنین در بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۶ خرداد) ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

وی افزود: طی پنج روز در شرق کشور به‌ویژه در منطقه (زابل) و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. ضیاییان گفت تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ و روز یکشنبه (۱۴ خرداد) صاف و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها