گزارش العالم از تجدید بیعت مردم غزه با قدس + فیلم

جمعه 12 خرداد 1402 - 23:05

مردم فلسطین در نوار غزه به دعوت جنبش حماس راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از قدس و مسجد الاقصی برگزار کردند.

العالمفلسطین

"عبداللطیف قانوع" سخنگوی حماس در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: هزاران نفر از مردم غزه امروز در این راهپیمایی شرکت کردند تا با مردم انقلابی کرانه باختری اعلام همبستگی کنند تا تاکیدی بر وحدت ملت فلسطین در مقابل رژیم فاشیست صهیونیستی باشد.

یکی از جوانان حاضر در این راهپیمایی به العالم گفت: ما در این راهپیمایی شرکت کردیم تا تاکید کنیم که غزه شمشیر مسجد الاقصی و پشتیبان مسجد الاقصی است. ما آماده هستیم تا جان خود را فدای قدس و مسجد الاقصی کنیم.

یکی دیگر از جوانان فلسطینی به خبرنگار العالم اظهارداشت: پیام امروز آن است که عادی سازی را متوقف کنید و از مسجد خود و میراث اسلامی خود حمایت کنید.

"حاتم ریان" پدر یک شهید فلسطینی نیز تاکید کرد: پیام ما این است که ما برای الاقصی تفنگ به دست گرفتیم و شهید دادیم. خانه و کاشانه و جان های ما فدای الاقصی است.

جنبش حماس تاکید کرد که راهپیمایی امروز تأکیدی بر حمایت حماس از اقصی و رد تجاوزات صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی با تقسیم زمانی و مکانی سعی در ایجاد واقعیت های جدیدی در مسجد الاقصی دارد و می کوشد با استفاده از اعیاد صهیونیستی، جنگ مذهبی علیه این مسجد به راه اندازد.

پربیننده ترین خبرها