مسکو آماده میزبانی از رافائل گروسی

مسکو آماده میزبانی از رافائل گروسی
يکشنبه 14 خرداد 1402 - 16:13

پس از اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه در آژانس سفر جدید او به مسکو را ممکن خواند.

العالم - اروپا

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اظهار تمایل مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به مسکو واکنشن نشان داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از شرکت در نشست هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران در نیویورک، برای سفر به اوکراین و روسیه ابراز علاقه کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز یکشنبه (امروز) در واکنش به ابراز علاقه گروسی برای سفر به مسکو اعلام کرد که سفر جدید او به روسیه ممکن است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه گفت: «البته که (سفر گروسی به روسیه) ممکن است. یک سفر جدید، ممکن است اما فعلا هیچ قرار و مداری درباره تاریخ دقیق این سفر انجام نشده است».

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خبر داد که در حال حاضر رایزنی‌هایی درباره انجام این سفر بین دو طرف انجام نمی‌شود.

میخائیل اولیانوف با اشاره به سفر سال گذشته رافائل گروسی به روسیه اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر قبلی خود در مسکو، سنت پترزبورگ و کالینیگراد با مقام‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

گروسی در حاشیه نشست هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل با موضوع اوکراین، ضمن تکرار ابراز نگرانی درباره وضعیت نیروگاه‌های اتمی در مناطق تحت درگیری اوکراین به ویژه در منطقه «زاپروژیا»، از خواست خود برای سفر به اوکراین و روسیه برای رایزنی در این باره خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها