گزارش العالم | عربستان زنان را از زیارت قدیمی ترین مقبره مسلمانان منع می کند

يکشنبه 14 خرداد 1402 - 17:54

حجاج بیت الله الحرام امسال پیش از آغاز مناسک حج ابتدا راهی مدینه منوره شدند تا علاوه بر زیارت مسجد نبوی، قبرستان بقیع و قبور اهل بیت رسول اکرم(ص) را نیز زیارت کنند.

العالم ـ عربستان سعودی

بقیع قدیمی ترین مقبره مسلمانان است که در جوار مسجد و مزار رسول اکرم(ص) قرار دارد.

مزار چهار تن از امامان شیعه در قبرستان بقیع در مدینه منوره قرار دارد. این امامان عبارتند از: امام حسن مجتبی(ع)، امام علی زین العابدین(ع) وامام باقر(ع) و امام صادق(ع). و این علاوه بر قبور بسیاری دیگر از اهل بیت رسول اکرم است.

به رغم تدابیر و برنامه ریزی های بسیار خوب مقامات سعودی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم حج و رسیدگی به امور حجاج، اما برخی اتفاقات حجاجی که به زیارت قبرستان بقیع رفته اند، را رنجیده خاطر کرده است.

زیارت قبرستان بقیع فقط اختصاص به مردان دارد و زنان از زیارت قبور اهل بیت رسول اکرم منع شده اند.

یکی از زنان زائر ایرانی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما زنان نیز دوست داشتیم برای زیارت قبور اهل بیت وارد قبرستان بقیع شویم. از مسئولان می خواهیم که این امکان را برای ما فراهم کنند.

یکی دیگر از زنان زائر ایرانی خاطرنشان کرد: من چندین بار به اینجا آمدم. اما متاسفانه شانس با من یار نبود و نتوانستم وارد قبرستان بقیع شوم و قبور اهل بیت را زیارت کنم.

بسیاری از قبور صحابه رسول اکرم(ص) و تابعین در قبربستان بقیع واقع است. و از زمان رسول اکرم تاکنون زیارتگاه برای مؤمنان بوده است

پربیننده ترین خبرها