معاون ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا شد

معاون ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا شد
سه شنبه 16 خرداد 1402 - 01:56

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اسناد نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی میلادی را تحویل کمیسیون انتخابات فدرال این کشور داد.

العالم-آمریکا

منابع خبری گزارش داده‌اند که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامزدی خودش را برای شرکت در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

به نوشته یورو نیوز، در این مرحله، او با سایر سیاستمدارن حزب جمهوری‌خواه برای معرفی شدن به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تلاش خواهد کرد و باید در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴، شریک سابق خود، دونالد ترامپ را به چالش بکشد.

منابع خبری می‌گویند که پنس، محافظه‌کار و مخالف سرسخت سقط جنین، روز چهارشنبه در روز تولد ۶۴ سالگی‌اش، در جلسه‌ای در آیووا، ورود خود به این مسابقه را رسمی خواهد کرد.

به گفته این منابع، تیم تبلیغاتی مایک پنس رأی‌گیری زودهنگام در آیووا را برای پیروزی او حیاتی می‌دانند و به گفته مشاورانش او قصد دارد به شدت برای رای دهندگان مسیحی محافظه‌کار در این ایالت کمپین انتخاباتی به راه بیاندازد.

مایک پنس، پس از سال‌ها وفاداری به دونالد ترامپ، پس از حمله حامیان او به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ لحن خود را تغییر داد. این مجری سابق رادیو اکنون شروع به سفر کرده و در ایالت‌هایی سخنرانی می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان تغییر ایجاد کند.

گفتنی است که تمامی نامزدهای جمهوریخواهان آمریکا تاکنون، «جو بایدن» ۸۰ ساله که عنوان پیرترین رئیس جمهور این کشور را یدک می‌کشد را متهم به چپگرایی بیش از حد و شکست در مقابله با تورم، مهاجرت و جرم و جنایات کرده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها