گزارش خبرنگار العالم از تشدید بازداشت ها با هدف اشغال یک شهرک فلسطینی

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 08:21

نظامیان اشغالگر صهیونیست در ادامه عملیات خود برای بازداشت فلسطینی‌ها، 22 فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند که 15 مورد از این بازداشت ها در منطقه المغیر واقع در نزدیکی رام الله صورت گرفت که رژیم اشغالگر به دنبال تصرف اراضی این منطقه به نفع شهرک نشینان صهیونیست است.

العالم - فلسطین اشغالی

شهرک "المغیر" واقع در شمال شرق شهر رام الله بین شهرهای رام الله و نابلس واقع است و در این منطقه، همواره میان شهرک‌نشینانی که به دنبال سلب حقوق اهالی این منطقه هستند و فلسطینی‌ها که به دنبال حفظ مابقی سرزمین خود هستند، درگیری هایی وجود دارد.

در ساعات گذشته، نظامیان اشغالگر با یورش به شهرگ "المغیر"، به دنبال اجرای عملیات نظامی با هدف بازداشت جمعی از جوانان است، در جریان این عملیات، 15 جوان فلسطینی به بهانه اینکه تحت تعقیب سرویس های امنیتی رژیم اشغالگر هستند، بازداشت شدند.

همچنین در جریان این یورش، چند باب منزل مسکونی فلسطینی ها ویران شد و هفت فلسطینی نیز در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت شدند.

"ثائر شریتح" سخنگوی مرکز امور اسرای فلسطینی به شبکه العالم گفت: آنچه در شهرک "المغیر" روی داد، ادامه سیاست رژیم اسرائیل برای انتقام از ملت فلسطین و بازداشت هایی است که رژیم اشغالگر معتقد است که بازدارنده است و فلسطینی ها را از ادامه مبارزه برای دفاع از سرزمین و ملتشان باز می دارد. این درحالیست که رژیم اشغالگر سخت دراشتباه است، چرا که هرچقدر بر میزان بازداشت ها افزوده شود، ملت فلسطین در ادامه راه خود مصمم تر خواهند شد.

بازداشت ها در کرانه باختری به قوت خود ادامه دارد و پیش‌بینی هم نمی شود که کمتر شود زیرا رژیم اشغالگر به کرانه باختری به عنوان منطقه ای که ممکنست به زودی به بشکه ای از باروت تبدیل شود، می نگرد و افزایش تعداد بازداشتی ها در ماه های گذشته به بیش از سه هزار نفر گواهی بر صدق این مدعاست.

"خلدون البرغوثی" کارشناس مسائل اسرائیل به شبکه العالم گفت: هر کسی که با این سیاست مقابله می کند، به یک هدف تبدیل می شود و درمعرض بازداشت و یا تیراندازی و زخمی شدن و هتک حرمت به منزلش قرار می گیرد و همه اقدامات رژیم اشغالگر، درچارچوب " نه " ای که به شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر گفته می شود.

مسئولان اسرائیلی به کرانه باختری به عنوان عمق استراتژیک رژیم خود می نگرند و هدف اصلی از عملیات نظامی که روزانه درکرانه باختری جریان دارد، حفظ این عمق استراتژیک است.

پربیننده ترین خبرها