بازداشت 35 فلسطینی در کرانه باختری

بازداشت 35 فلسطینی در کرانه باختری
جمعه 12 خرداد 1402 - 11:51

باشگاه فلسطینی«اسیر» اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر دست کم 35 فلسطینی را در عملیاتی در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرد که همسر و پسر یک اسیر اهل شهر المغیر نیز در میان بازداشت شدگان بودند.

العالم - فلسطين

باشگاه فلسطینی اسیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای رژیم اشغالگر سحرگاه روز پنجشنبه ، دستگیری افراد را در کرانه باختری آغاز کردند که دستکم ۳۵ شهروند از جمله زندانیان سابق و همسر و پسر یک اسیر را نیز بازداشت کردند و بیشتر بازداشت ها در شهر تقوع از توابع بیت لحم متمرکز بود.

بر اساس این گزارش ، 23 شهروند دیگر نیز بازداشت شدند که پس از انتقال به یکی از اردوگاه‌های نیروهای اشغالگر آزاد شدند و در محل بازجویی شدند . همچنین چند فلسطینی نیز در منطقه المغیر در رام الله و بیت امر در الخلیل و کفل حارس در سلفیت و قباطیه در جنین بازداشت شدند.

باشگاه اسیر با تاکید بر افزایش بازداشت والدین توسط نیروهای رژیم اشغالگر با هدف تحت فشار قرار دادن فرزندانشان برای تسلیم کردنشان افزود : این روش یکی از برجسته‌ترین ابزار اشغالگران در آزار و اذیت و هدف قرار دادن شهروندان است».

باشگاه اسیر ادامه داد: از ابتدای سال جاری، بیش از 3000 مورد بازداشت ثبت شده است.» به گونه ای که یکی از برجسته ترین سیاست های ثابت و سیستماتیکی است که توسط نیروهای اشغالگر با هدف تضعیف هر گونه تشدید وضعیت رویارویی استفاده می شود، و یکی از برجسته ترین ابزار سیاست (مجازات دسته جمعی) است که ابزاری محوری برای اشغالگران در هدف قرار دادن شهروندان است و علاوه بر این، مقامات اشغالگر از طریق دستگیری افراد در صدد کنترل و نظارت بیشتر بر شهروندان هستند.

سحرگاه امروز (جمعه)، نیروهای اشغالگر صهیونیست به روستاهای فقوعه، عرانه، عربونه و الجلمه در شمال شرق جنین یورش بردند.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني (وفا) به نقل از منابع امنيتي، نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي عملیات پاکسازی را در اين روستاها آغاز كردند، و پس از ايجاد ديواري توسط نيروهاي اشغالگر در الجلمه، درگيري بين جوانان و نيروهاي اشغالگر در ورودی روستا در گرفت.

منابع امنیتی افزودند: نیروهای اشغالگر شب گذشته عمران رائد عطاطره جوان اهل شهر یعبد در جنوب غربی جنین را در حال عبور از یک ایست بازرسی نظامی در جاده جنین- نابلس نزدیک شهرک شافی شمرون بازداشت کردند.".

پربیننده ترین خبرها