مهم ترین پیامی که صهیونیست ها از عملیات مصر گرفتند

مهم ترین پیامی که صهیونیست ها از عملیات مصر گرفتند
سه شنبه 16 خرداد 1402 - 13:45

کارشناسان بر این باورند که پس از انجام عملیات مصر، رژیم صهیونیستی که از نقاط مختلف دچار بحران است، دچار خستگی بیش از حد شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد علی مسئول هماهنگی شبکه قادرون تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در نتیجه بحران‌های متعدد، احساس کرده که عملاً در یک بحران عمیق به سر می‌برد.

وی افزود: رژیم اشغالگر از طرق مختلف به دنبال این است که این چالش را به فرصت تبدیل کند اما همه تلاش‌هایش به دلیل ماهیت پروژه صهیونیستی با شکست مواجه می‌شود. اشغالگران معتقد بودند که با حملات هوایی مقاومت را در هم می‌کوبند.

امال وهدان، فعال سیاسی، به نوبه خود گفت: سخنان یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره چالش‌های بی سابقه جبهه داخلی بیانگر ماهیت بحران داخلی است که رژیم از آن رنج می برد .

وی با تاکید بر اینکه حادثه بزرگ مرزهای مصر، کمر اشغالگران را شکست، زیرا آنان انتظار حادثه ای به این بزرگی را نداشتند، بنابراین فرسایش مداوم در تمام عرصه رژیم اشغالگر، رژیم را خسته کرده که از مدتها پیش با بحران‌هایی در دستگاه‌های نظامی و امنیتی روبروست و قادر به کنترل حوادث داخلی و مناطق اشغالی سال 67 و اطراف آن نیست ، بنابراین کاملاً آگاه است در حال از دست دادن زمام امور و توانایی قدرت بازدارندگی خود است .

وهدان به صراحت گفت: گالانت معتقد است، با اظهارات تند خود، نشان دادن عضلات، و تهدید به ضربه زدن به تاسیسات هسته ای و حزب الله در مرزها، می تواند پیامی مبنی بر هدف قرار دادن بیشتر گروههای مقاومت اطراف این رژیم را برساند اما این سخنان متناقض و توخالی است، زیرا هزینه های بسیار گزافی بر رژیم تحمیل کرده است.

اشرف ماضی الشریف نویسنده و روزنامه نگار مصری نیز به نوبه خود تأکید کرد شکستن مرزهای اسرائیل این حقیقت را آشکار کرد که مردم نیز بخشی از محور مقاومت هستند و این گواه کافی است. و اقدام سرباز مصری در مرزهای سرزمین های اشغالی،بدون شک اقدامی قهرمانانه است و بیانگر میزان نفرت شهروند مصری از رژیم موقت و رو به زوال صهیونیستی است.

وی افزود انتظار دارد روزهای آینده عملیاتی از هر طرف انجام شود و شایعاتی که می‌گویند سرباز مصری تعدادی قاچاقچی را تعقیب می‌کرد، دروغی رسانه‌ای است که توسط برخی کانال‌های عرب‌زبان وابسته به رژیم صهیونیستی که حرفه اشان دروغ سازی و انتشار ان است اعلام شد. حقیقت این است اگر اینگونه بود هماهنگی امنیتی میان دو طرف وجود داشت و سه نظامی صهیونیست کشته و دیگران مجروح نمی شدند

وی ادامه داد: این عملیات ثابت می‌کند که مصری‌ها می‌توانند به اشغالگران درس عبرت دهند و آخرین عملیات این پیام آشکاررا داشت که مردم مصر با آرمان فلسطین همراه هستند و عادی‌سازی با این رژیم و پیمان کمپ دیوید می تواند عامل بازدارنده ای برای صهیونیست ها باشد وی خواستار اتحاد صفوف جبهه های مصر برای مقابله با اشغالگران شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها