گزارش خبرنگار العالم از درگیری های امروز در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی

شنبه 13 خرداد 1402 - 19:19

خبرنگار العالم در غزه گفت: تمام اظهارات طرف های مصری و اسرائیلی درباره حادثه امروز مبهم و ناقص است. به عبارتی دیگر به نظر می رسد دو طرف نمی خواهند برخی وقایع را بیان کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم تاکید کرد: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل درباره این حادثه سخن نگفت. نیروهای مسلح مصر نیز اعلام کرد: یکی از نیروهای امنیتی مصر هنگام تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر از خط مرزی عبور کرد و با قاچاقچیان دگیر شد و تبادل آتش صورت گرفت. اما هنگام تیراندازی، تیرش به نظامیان اسرائیلی اصابت کرد که به کشته شدن سه اسرائیلی منجر شد و این نیروی امنیتی مصری نیز کشته شد.

وی افزود: مصر هنوز هویت این نیروی امنیتی را اعلام نکرده، آیا یکی از افسران ارتش مصر بوده است یا خیر؟

خبرنگار العالم ادامه داد: طرف اسرائیلی تمام راههای منتهی به محل وقوع حادثه را بست. این اقدام اسرائیلی یا به خاطر ترس از حضور قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه طبق گفته های طرف مصری است و یا به دلیل ترس از اینکه مبادا برخی عناصر همچنان در داخل فلسطین اشغالی باشند. و اسرائیلی ها با این اقدام می خواهند این عناصر را محاصره کنند تا به داخل فلسطین اشغالی نفوذ نکنند. یکی از تحلیلگران اسرائیلی نیز به روزنامه معاریو گفت که تیراندازی امروز به نظامیان اسرائیلی نزدیک مرزهای مصر از قبل برنامه ریزی شده بود و تصادفی نبوده است.

البحیصی تصریح کرد: روایت مصر از این حادثه شاید برای جلوگیری از عدم تشدید اوضاع باشد. زیرا توافق کمپ دیوید میان مصر و رژیم اشغالگر این گونه عملیات را ممنوع می کند.

یادآور می شود سه نظامی اسرائیلی امروز در درگیری در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها