مغرب و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه همکاری پارلمانی امضا کردند

مغرب و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه همکاری پارلمانی امضا کردند
جمعه 19 خرداد 1402 - 02:43

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، روسای پارلمان مغرب و رژیم صهیونیستی یادداشت تفاهم در زمینه توسعه روابط پارلمانی امضا کردند.

العالم-مغرب

«رشید الطالبی العلمی» رئیس پارلمان مغرب با «امیر اوهانا» رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در مقر پارلمان یادداشت تفاهمی در زمینه توسعه روابط پارلمانی امضا کرد.

بر اساس این گزارش، این تفاهمنامه شامل توسعه مستمر روابط پارلمانی دوجانبه با هدف تبادل تجربیات در زمینه‌های قانون‌گذاری و فعالیت پارلمانی است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی پارلمان مغرب منتشر شد، رئیس کنست از نقش مغرب در برقراری صلح بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از طریق میانجیگری میان تشکیلات خودگردان فلسطین و کابینه صهیونیستی قدردانی کرد.

العلمی در دیدار با رئیس کنست گفت که پارلمان مغرب و اتحادیه بین المجالس هفته آینده یک کنفرانس پارلمانی بین المللی برای گفت وگوی ادیان در این کشور برگزار خواهند کرد.

رئیس کنست روز چهارشنبه در اولین سفر خود به مغرب با هدف تقویت همکاری‌های بین دو طرف وارد این کشور شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوهانا در پاسخ به دعوتی از سوی «رشید الطالبی العلمی» رئیس پارلمان مغرب قرار است در یک سفر رسمی به این کشور سفر کند.

مجلس نمایندگان مغرب، ۲۱ نوامبر گذشته اولین توافقنامه امضا شده با رژیم صهیونیستی را در ارتباط با خدمات بین المللی تصویب کرد.

۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ نیز دولت مغرب دو قرارداد در زمینه خدمات هوایی، فرهنگی و ورزشی با رژیم صهیونیستی به امضا رساند.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها