علامه یاسین: تا زمانی که یک وجب از لبنان تحت اشغال است، مقاومت یک وظیفه است نه فقط یک حق

علامه یاسین: تا زمانی که یک وجب از لبنان تحت اشغال است، مقاومت یک وظیفه است نه فقط یک حق
جمعه 19 خرداد 1402 - 14:48

شیخ علی یاسین العاملی رئیس اجلاس علمای صور تأکید کرد تا زمانی که یک وجب از خاک لبنان اشغال شده باشد، مقاومت یک وظیفه است نه فقط یک حق.

العالم - لبنان

شیخ علی یاسین العاملی رئیس اجلاس علمای منطقه صور در خطبه های نماز جمعه بر لزوم بسیج رسانه ای علیه دشمن اسرائیلی که هر روز حاکمیت لبنان را زیر نظر نیروهای یونیفل نقض می کند، تاکید کرد.

وی افزود: «ما از نیروهای یونیفل فقط گهگاه جملاتی را می شنویم که به آرامش دعوت می کنند و متجاوز را با کشور مورد تجاوز قرار گرفته یکی می دانند.»

شیخ علی یاسین تاکید کرد: وظیفه نیروهای سیاسی لبنان انتخاب رئیس جمهور مستقلی است که به خروج لبنان از بحران به ویژه بحران اقتصادی کمک کند. برخی شخصیت ها در دولت های قبلی خود بخشی از فساد بودند و حضورشان لبنان را وارد بحران های سیاسی جدید خواهد کرد.

وی نقش پیشوایان و مراجع دینی و معنوی را این گونه دانست که مسئولان را به انجام وظایف خود و مورد نیاز جامعه سوق دهند و در جهت ساماندهی امور در لبنان به وجدان خود توجه کنند. رهبران دینی برای جلوگیری از فروپاشی باید گفتمان و آشتی را جایگزین برخوردهای عقیم کنند.

شیخ یاسین افزود: برخوردهای اقتصادی و مالی نابه‌جا که در برخی وزارتخانه‌ها و نهادها بدون برنامه مشخص و مطالعه‌شده در سطح کل کشور انجام می‌شود، بازتاب منفی خواهد داشت و احتمال فروپاشی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: هر گفتمانی که قدرت لبنان به نمایندگی ارتش، مردم و مقاومت را تضعیف کند یا جنایت عادی‌سازی روابط با رژیم تروریستی اسرائیل را کاهش دهد، مردود و با قانون اساسی لبنان در تضاد است.
رئیس اجلاس علمای صور در پایان خواستار همکاری با دولت سوریه برای رسیدگی به بحران آوارگان و بازگشت آنها به کشورشان شد.

وی تاکید کرد دولت سوریه تصمیمات دلگرم کننده ای در این زمینه اتخاذ کرده است که همکاری را واجب می کند و همکاری با سوریه تنها در موضوع آوارگان نیست، بلکه در همه زمینه ها به نفع دو کشور است.

پربیننده ترین خبرها