تقویت حضور نظامی اشغالگران در قدس به بهانه های امنیتی + ویدئو

جمعه 19 خرداد 1402 - 20:34

رژیم اشغالگر صهیونیستی به بهانه دریافت هشدارهای جدی برای اجرای عملیات فردی علیه اهداف و مواضع نظامی این رژیم طبق گزارش های امنیتی، حضور نظامی خود را در شهر قدس به ویژه در اطراف بخش قدیمی این شهر و دروازه های مسجد الاقصی تشدید کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

درشرایطی که مسجدالاقصی با طرح های تجزیه به نفع شهرک نشینان صهیونیست مواجه است، شخصیت ها و مراجع دینی و ملی در قدس شریف ، خواهان حضور دائمی نمازگزاران در مصلای باب الرحمه شده اند. مکانی که رژیم اشغالگر همواره تلاش می کند تا نمازگزاران را از آنجا بیرون کند و به آن ها اجازه ندهد تا این مکان را به محلی دائمی برای اقامه نماز تبدیل کنند.

"عرفات عمرو" کارشناس مسائل قدس در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: قدس شریف در این شرایط به یک پادگان نظامی تبدیل می شود؛ چنانکه بر تعداد ایست های بازرسی و نصب موانع فلزی در شهر افزوده می شود. نمازگزاران هنگام خروج از مصلی متوجه می شوند که نظامیان اسرائیلی از حضور آنها در مصلی سوء استفاده کردند و برای آنها جرایم رانندگی ظالمانه ثبت کرده و بر روی خودروهای آنها قرار داده اند.

نظامیان رژیم اشغالگر همواره به مصلای باب الرحمه یورش می برند و به بازداشت و بیرون راندن نمازگزاران و همه کسانی که درآن جا حضور دارند، اقدام می کنند.

"سعید ابوصبیح" یک فعال فلسطینی نیز به خبرنگار العالم گفت: چشم رژیم اشغالگر و شهرکنشینان به باب الرحمه دوخته شده است. آنها طبق باورهای خود، باب الرحمه را گذرگاه آنچه که موسوم به "هیکل سلیمان" است، می دانند. آنها که رؤیای تقسیم مسجد الاقصی را در سر می پروانند، بر این عقیده اند که این تقسیم از باب الرحمه آغاز خواهد شد.

از پایان ماه مبارک رمضان، مقامات رژیم اشغالگر قدس ، برای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی تلاش می کنند و این کار از طریق افزایش یورش شهرک نشینان و حضور در اطراف مصلای باب الرحمه که بخشی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی است، صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها