اتهامات جدید جنایی؛

ترامپ: نظام قضایی آمریکا فاسد است

يکشنبه 21 خرداد 1402 - 17:35

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که با اتهامات جدید جنایی مواجه است، نظام قضایی این کشور را فاسد خواند.

العالم - آمریکا

ترامپ در اولین ظهور علنی خود از زمان متهم شدن از سوی فدرال ، درجمع طرفدارانش ، نظامی قضایی امریکا را فاسد خواند و نمایندگانی دادستانی کل را متهم کرد که بدون دلیل و با انگیزه های سیاسی و با هدف دور کردن وی از کاخ سفید وی را مورد تهاجم قرار داده و متهم کرده اند.

ترامپ گفت: شما با افرادی دیوانه طرف هستید، اتهامی که از سوی دولت بایدن به من وارد شده، پایه و اساسی ندارد و از جمله فجیع ترین توهین هایی است که با استفاده از به کارگیری قدرت در تاریخ کشور ما زده شده است.

وی طی سخنانی در همایش حزب جمهوری خواه در ایالت جورجیا گفت: جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات، اتهامات جنایی را علیه من طراحی کرد تا تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را به شکست بکشاند.

ترامپ افزود: من به دلیل تلاشم برای پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری تحت تعقیب هستم. از این رو ، این کار را انجام می دهند، اگر من این کار را نمی کردم، این تعقیب هم وجود نداشت و فهرست اتهامی هم تهیه نمی شد.

متهم کردن رئیس جمهوری پیشین آمریکا به علت ارتکاب جرایم از سوی اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال، یک موضوع بی سابقه درتاریخ امریکاست و این اتهام درحالی مطرح شده است که ترامپ بیشترین شانس را برای نامزدی حزب جمهوری خواه برای وارد شدن به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارد.

ترامپ همچنین با یک اتهام دیگر از سوی پلیس فدرال به خاطر نقشش در حوادث کنگره روبرو است.

پربیننده ترین خبرها