درخواست بولتون از ترامپ برای کنارکشیدن از انتخابات به دلیل انباشت اتهامات

درخواست بولتون از ترامپ برای کنارکشیدن از انتخابات به دلیل انباشت اتهامات
شنبه 20 خرداد 1402 - 12:45

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از وی خواست به دلیل انباشت اتهامات فدرال علیه وی، به کارزار انتخاباتی خود پایان دهد.

العالم - آمریکا

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، از وی خواست بعد از طرح ۳۷ مورد اتهام فدرال علیه وی، به کارزار انتخاباتی خود پایان دهد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در کیفرخواست صادرشده علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ۳۷ مورد اتهام علیه او در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و طرح بیانیه‌های نادرست مطرح شده است.

بولتون جمعه در توییتی نوشت اتهامات کیفری علیه ترامپ در حال انباشته شدن است و او اگر واقعاً به اولویت دادن به منافع کشور باور داشته باشد، از حاکمیت قانون بجای نقض آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش هیل، او در این توییت نوشت: دونالد ترامپ باید فوراً به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری کنار بکشد، اتهامات کیفری حول او در حال انباشته شدن است. اگر ترامپ واقعاً نماینده و حامی سیاست‌های اول آمریکا باشد، از حاکمیت قانون بجای نقض مداوم آن حمایت خواهد کرد. همین حالا کنار بکش!

بولتون سیاستمدار جنگ‌طلب آمریکایی که حدود یک سال مشاور امنیت ملی ترامپ بود و در دولت بوش پسر نماینده آمریکا در سازمان ملل بود، بارها به شدت از رئیس سابق خود انتقاد کرده و اخیراً به سی‌ان‌ان گفت ترامپ آسیب بزرگی به آمریکا و حزب جمهوری‌خواه وارد کرد.

به گزارش فارس، کیفرخواست علیه ترامپ جمعه افشا شد و در آن به ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی در نقض قانون جاسوسی و شش اتهام دیگر متهم شد.

او تحقیقات و اتهامات درباره نگهداری اسناد محرمانه که از عمارت او در فلوریدا کشف شد را رد کرده و آن را با انگیزه سیاسی خوانده است.

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که من ظاهراً در ارتباط با حقه جعبه‌[های اسناد] متهم شده‌ام». به گفته وی، او باید سه‌شنبه در یک دادگاه فدرال در میامی حاضر شود. این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه فدرال متهم می‌شود.

محاکمه ترامپ تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جستجوی محل سکونت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد. «بیل بار» وزیر دادگستری ترامپ و یکی از نزدیکترین یاران وفادار او در ماه آوریل در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته بود مسئله نگهداری این اسناد پرونده‌ای «بسیار جدی» است.

پربیننده ترین خبرها