عربستان، نفت را عامل رویکرد کشورش به توسعه روابط با چین خواند

عربستان، نفت را عامل رویکرد کشورش به توسعه روابط با چین خواند
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 03:17

شاهزاده "عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز" وزیر انرژی عربستان یکشنبه شب از علت توجه کشورش به توسعه با چین پرده برداشت و گفت که افزایش تقاضای چین برای خرید نفت دلیل اصلی این رویکرد است.

العالم-عربستان

بن سلمان که در حاشیه نشست تجاری کشورهای عربی و چین در ریاض سخن می گفت، در پاسخ به این سؤال که چرا ریاض به دنبال توسعه روابط با چین است، افزود: این مسأله زمانی که موضوع به نفت مربوط باشد، ساده است، تقاضای چین برای وارادت نفت همچنان درحال افزایش است، به همین دلیل ما باید بخشی از این تقاضا را به دست بیاوریم.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال سرمایه‌گذاری در چین هستیم، برای این کار یک برنامه بلندپروازانه داریم و شاید طرفی که اهمیت بیشتری دارد، همان سرمایه گذاری چینی‌ها (در عربستان) است.

شاهزاده عبدالعزیز در پایان گفت: ما هر دو کار را انجام خواهیم داد، چه سرمایه گذاری در چین یا سرمایه گذاری چینی‌ها در عربستان باشد.

از سوی دیگر «خالد الفالح» وزیر سرمایه گذاری عربستان از آغاز جاده ابریشم مدرن و جدید میان چین و کشورهای عربی خبر داد.

وی گفت که موتور جاده ابریشم جدید چشم انداز عربستان برای همکاری و مشارکت است.

الفالح افزود: عربستان متعهد است به عنوان پلی که جهان عرب را با چین متصل می کند، با پکن کار کند.

وزارت سرمایه گذاری عربستان نیز یکشنبه شب از عقد قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با شرکت‌های چینی در جریان روز نخست نشست تجاری کشورهای عربی و چین خبر داد.

کنفرانس تجاری دو روزه کشورهای عربی و چین امروز یکشنبه در شهر ریاض پایتخت عربستان با سخنرانی وزیر خارجه سعودی آغاز بکار کرد که گام دیگر این کشورها برای تقویت روابط خود با شرق به شمار می رود.

این کنفرانس با مشارکت بازرگانان عرب و چین تحت شعار «همکاری برای رفاه» زیر نظر «محمد بن سلمان» ولیعهد و رئیس هیات وزیران عربستان آغاز بکار کرد.

کنفرانس یاد شده که بزرگترین رویداد اقتصادی چینی- عربی در نوع خود است، بمدت دو روز ادامه خواهد داشت و دهمین کنفرانس از این دست است.

پربیننده ترین خبرها