مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق
چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 01:43

منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان حومه دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در دقایق نخست بامداد چهارشنبه (به وقت محلی) گزارش داد که پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرده است.

به گزارش «رادیو اف ام شام»، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که اطراف روستای المقیلبیه در الکسوه واقع در غرب دمشق هدف قرار گرفت و خودروهای آتش نشانی برای اطفای حریق ناشی از این حمله عازم محل شدند.

در همین حال آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، یک مقام نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور، سانا، گفته که در حمله موشکی بامداد چهارشنبه رژیم صهیونیستی به جنوب غرب دمشق یک سرباز زخمی شد.
وی افزود: «این حمله در حدود یک و ۵ دقیقه بامداد چهارشنبه صورت گرفت و اسرائیل با شلیک چند فروند موشک از ناحیه جولان به برخی از مراکز در اطراف جنوب غرب دمشق حمله کرد.»
این مقام نظامی سوریه گفته که این حمله خسارت‌های مادی برجای گذاشت.
پیش از این نیز یک مقام نظامی سوری هفتم خرداد ماه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته بود که شامگاه دوشنبه دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی چند هدف را در اطراف دمشق مورد حمله قرار داد که پدافند هوایی ارتش با موشک‌های مهاجم مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرد.

رسانه های سوری به نقل از یک مقام امنیتی سوری بامداد دوشنبه اعلام کردند که حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق تلفات جانی به دنبال نداشته است.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود البته این حمله تلفات جانی نداشته و تنها خسارت‌های مادی داشته است.

پربیننده ترین خبرها