گزارش العالم از ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور+فیلم

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 20:52

جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور برای دوازدهمین بار با شکست مواجه شد و هیچ یک از نامزدها حد نصاب آرا را کسب نکردند.

العالملبنان

جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری با حضور 123 نماینده آغاز شد و همان طور که پیش بینی می شد پس از اتمام رای گیری هیچکدام از نامزدها دو سوم آرا را برای تصدی پست ریاست جمهوری به دست نیاوردند. جهاد ازعور 59 رای، سلیمان فرنجیه 51 رای و زیاد بارود 7 رای را به خود اختصاص دادند.

تفاوت ناچیز میان سلیمان فرنجیه و جهاد ازعور دو وزیر سابق نشان می دهد که ازعور نمی تواند در این کشور به ریاست جمهوری برسد. از این رو برخی محافل پارلمانی آگاه تاکید کردند که تنها گفتگوی ثمربخش می تواند کشور را از خلا نبود رئیس جمهور نجات دهد.

"ایوب احمد" عضو فراکسیون توسعه و آزادی در مجلس نمایندگان لبنان در این باره به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: جلسه امروز نشانه آن است که برخی نمایندگان دچار تضاد شخصیتی هستند و نسبت به شعارهایشان بی توجهند، اما موضع ما در این زمینه ثابت بوده و تغییر نکرده است.

"ایهاب حماده" عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نیز در گفتگو با خبرنگار العالم با بیان اینکه لبنان در مرحله بعدی برای تنظیم مجدد امور و عبور از بحران انتخاب رئیس جمهوری اقدام خواهد کرد، تاکید کرد که سرنوشت لبنانی ها، گفت و گو و تفاهم است و لبنان فقط با گفتگو و تفاهم موفق خواهد شد.

تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم جدیدی کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

پربیننده ترین خبرها