چندین سازمان دولتی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفتند

چندین سازمان دولتی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفتند
پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 23:30

چندین سازمان دولتی آمریکا در رویدادی که بخشی از الگوی گسترده‌تر حملات هکری به ده‌ها شرکت آمریکایی طی هفته‌های گذشته توصیف شده هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

العالم - آمریکا

رسانه‌های آمریکا امروز پنجشنبه از هک چندین سازمان فدرال خبر داده و نوشته‌اند این رویداد بخشی از حملات هکری وسیع‌تری است که در هفته‌های گذشته ده‌ها شرکت‌ و سازمان‌ را در آمریکا هدف قرار داده است.

«سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها» (CISA) که اصلی‌ترین نهادنظارتی امنیت سایبری در آمریکا است روز پنجشنبه گفت که هنوز در حال تحقیق در خصوص ابعاد این حملات است.

«اریک گلدشتاین»، معاون مدیر عامل این نهاد آمریکایی گفت: «CISA در حال ارائه کمک به چندین سازمان فدرال است که مورد نفوذ قرار گرفته‌اند. در تلاش برای فهمیدن اثرات این حمله و اصلاح به موقع آن هستیم.»

ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده هکرها از آسیب‌پذیری برنامه‌ای به نام MOVEIt که ابزاری محبوب برای انتقال سریع داده‌ها است برای نفوذ استفاده کرده‌اند. این آسیب‌پذیری تا پیش از این ناشناخته بوده است.

«چارلز کارماکال»، مدیر بخش فناوری شرکت «ماندیانت» که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند گفت که او مطلع شده که داده‌های بعضی از نهادهای فدرال آمریکا از طریق هک برنامه MOVEIt به سرقت رفته است.

هنوز مشخص نیست که داده‌های به سرقت رفته حساس بوده‌اند یا خیر و اینکه آیا هکرها سیستم‌های دولتی را مختل کرده‌اند یا خیر.

به گزارش فارس، هفته گذشته اف.بی.آی هشدار داد یک گروه هکری به نام CLOP در حال سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری قبلاً ناشناخته در برنامه MOVEIt است.

گزارش ها حاکی است این گروه از این آسیب‌پذیری برنامه مذکور برای سرقت فایل از دست‌کم 47 سازمان استفاده کرده و سپس آنها را تهدید کرده در صورت عدم پرداخت پول فایل‌های سرقت‌شده منتشر خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها