رئیس‌جمهور کوبا: تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد

رئیس‌جمهور کوبا: تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد
جمعه 26 خرداد 1402 - 11:16

رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با رئیس جمهور کشورمان گفت: حتما تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد.

العالم - آمریکا

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در دیدار با سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر این که گفت‌وگوهای سیاسی با ایران را پررنگ‌تر ادامه خواهیم داد، افزود: سفر به تهران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل بروز مشکلاتی مثل کرونا لغو شد.

وی ادامه داد: وقتی در این شرایط تحریم‌ها علیه ملت کوبا، رئیس‌جمهور ایران به کشور ما می‌آید باعث تقویت ایمان و اعتقاد ما به ایران می‌شود. ایران و کوبا اشتراکات فراوانی دارند که این اشتراکات می‌تواند مشکلات و مسائل دنیا را حل کند.

رئیس‌جمهور کوبا تصریح کرد: دوستی ایران و کوبا هر روز بیشتر می‌شود و این صمیمیت قطعا به افزایش مناسبات سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را با قطعیت محکوم می‌کنیم، گفت: کوبا آماده کمک برای بی‌اثر کردن سیاست‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است.

میگل دیاز کانل خطاب به رئیسی گفت: پیام سفر شما به آمریکای لاتین این است که کشورها می‌خواهند در فضایی جدید و به دور از ‌آنچه امپریالیسم می‌خواهد به ملت‌ها تحمیل کند زندگی کنند. ما با هم متحد هستیم و از اعتقادات خود به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها