پیش شرط عمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پیش شرط عمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 20:59

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان، امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت که کشورش شروط اولیه‌ای برای عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی دارد که اولین آنها تشکیل کشور فلسطین است.

العالم - آسیا

بدر البوسعیدی در مصاحبه با المانیتور با اشاره به اینکه بی‌طرفی عمان در پرونده درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منفی نبوده و مثبت است، افزود: تشکیل کشور فلسطین پیش شرط برقراری روابط کامل با اسرائیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: عمان نسبت به فلسطینی‌ها و مساله آنها بی‌توجه نیست و هر گونه رابطه کامل با اسرائیل باید همزمان با توافق کاملی باشد که بر اساس آن اسرائیل متعهد شود که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

البوسعیدی همچنین گفت: زمانی که آمادگی در اردوگاه اسرائیل وجود داشته باشد، عمان آماده کمک به روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است، اما متأسفانه در حال حاضر چنین چیزی را نمی‌بینیم.

با اینکه عمان همچون کشورهای عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان «توافقنامه‌های ابراهیم» نام برد و به دنبال این امر مراکش و سودان نیز به جرگه آنها پیوستند.

پربیننده ترین خبرها