رئیس کمیته امور اسیران یمن: مذاکرات اردن بی نتیجه پایان یافت/دور بعدی مذاکرات بعد از عید قربان

رئیس کمیته امور اسیران یمن: مذاکرات اردن بی نتیجه پایان یافت/دور بعدی مذاکرات بعد از عید قربان
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 21:55

رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن گفت: گفت و گوها در اردن برای مبادله اسیران، بدون دستیابی به هیچ توافقی به پایان رسید.

العالم - یمن

عبدالقادر مرتضی در گفت و گو با شبکه المیادین اظهار داشت: در این دور از گفت و گوها، پیشنهادات مختلفی درباره گسترش دایره مبادله اسیران میان طرف های درگیر در یمن بررسی شد.

وی افزود: این دور از گفت و گوها بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافت ولی دو طرف توافق کردند که دور بعدی گفت و گوها برای مبادله اسیران، پس از عید قربان برگزار شود.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن پیشتر از اعلام آمادگی دولت نجات ملی برای آزادی همه اسرا بر اساس یک توافق جامع با ائتلاف سعودی خبر داده بود.

«عبدالقادر مرتضی» گفت: طرف متجاوز در مأرب روند بازدید از زندان‌ها میان دو طرف را که از سوی سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده بود، به شکست کشاند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن افزود: ما علاقمند بودیم که بازدید از زندان‌ها را تکمیل کنیم تا روند تبادل زندانیان تسهیل شود.

وی اضافه کرد، صدها اسیر وجود دارند که به دلایل منطقه‌ای و فرقه‌ای از جاده‌های تعز، مأرب و عدن ربوده شدند و متجاوزان در مأرب از افشای سرنوشت اسیران و ربوده شدگان خودداری کردند.

مرتضی همچنین گفت: آماده هستیم تا برای آزادی همه اسرا به یک توافق جامع وارد شویم اما موانعی از سوی طرف مقابل وجود دارد.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با بیان اینکه میانجی‌های محلی برای حل مشکلات به مأرب اعزام می شوند، افزود: تلاش‌های سازمان ملل متحد با مخالفت مزدوران متجاوز در مأرب مواجه شده است.

مذاکرات بین دولت نجات ملی یمن (انصارالله) با دولت وابسته به ائتلاف سعودی از روز جمعه در «امان» پایتخت اردن آغاز شده بود. سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز ناظر بر این مذاکرات بودند. هدف از این مذاکرات، فراهم کردن مقدمات تبادل اسرا در آینده است.

پربیننده ترین خبرها