اسیر اوکراینی: فرماندهان آمریکایی و هلندی عملیات‌ها را پیش می‌برند

اسیر اوکراینی: فرماندهان آمریکایی و هلندی عملیات‌ها را پیش می‌برند
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 22:56

یک نظامی اوکراینی که به اسارت ارتش روسیه در آمده است، می‌گوید که هلندی‌ها و آمریکایی‌ها، فرماندهی عملیات‌ها را بر عهده دارند.

العالم - اروپا

یک نظامی اوکراینی که ماه گذشته به اسارت ارتش روسیه در آمده است، به خبرگزاری ریانووستی گفت که فرماندهان آمریکا و هلندی را در مناطق درگیری مشاهده کرده است.

او گفت: «با نظامیان خارجی در مناطق درگیری برخورد داشتم که فکر می‌کنم هلندی و آمریکایی بودند که به شکل مستقیم نیروهای ما را فرماندهی می‌کردند؛ بله آن‌ها عملا می‌جنگیدند».

این اسیر اوکراینی به نام «دیوید» همچنین گفت که سربازان اوکراینی برای تشخیص علائم و اصطلاحات تعریف شده در ارتش کشورهای عضو ناتو آموزش دیده‌اند.

دیوید افزود: «من و همرزمانم در بسیاری مواقع نشانه‌‌ها و علامت‌های کشورهای ناتو را می‌دیدیم و با نظامیان خارجی همکاری داشتیم».

او همچنین از رفتار همراه با خود برتربینی فرماندهان و نظامیان خارجی در اوکراین سخن گفت و ادامه داد: «آن‌ها مغرور و بی ادب هستند، یک بار در زمین تمرین با چند نظامی خارجی بودیم، باید منتظر می‌ماندیم تا اول آن‌ها تمرینشان را تمام کنند بعد ما شروع کنیم، در حالیکه پس از ما آمده بودند».

این اسیر اوکراینی در هفتم ماه فوریه گذشته وارد نیروهای مسلح اوکراین شده و در سوم می به اسارت نیروهای روسیه در آمده است.

به گزارش فارس، «گویدو کروستو»، وزیر دفاع ایتالیا نیز ماه گذشته میلادی در کمیسیون دفاعی پارلمان این کشور گفت: «ما در حمایت از ناتو در برابر روسیه، ۳۴۰۰ نظامی، ۶۰۰ دستگاه از ادوات نظامی، ۵ رزم‌ناو و ۳۰ فروند بالگرد در اختیار اوکراین خواهیم گذاشت».

حضور تمام قد ناتو در پشت اوکراین در برابر روسیه در حالی است که بعد از ماه‌ها انتظار، ضد حمله وعده داده شده آغاز شده و در این مدت نیروهای اوکراینی که تاکتیک‌های جنگی ناتو به آن‌ها آموزش داده شده و به میلیاردها دلار تسلیحات پیشرفته غربی مسلح هستند، نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.

به گفته کارشناسان با گذشت حدود دو هفته از آغاز عملیات نیابتی ناتو علیه روسیه، هیچ کدام از خطوط دفاعی روس‌ها شکسته نشده و عملاً تا این لحظه مرحله اول عملیات به در بسته خورده است. قدرت توپخانه‌ای، بالگردی و همچنین پهپادی ارتش روسیه توانست موج اول و دوم این حملات را با انهدام صدها خودروی رزمی سرکوب کند.

پربیننده ترین خبرها