لندن: ضدحمله اوکراین علیه روسیه تلفات سنگینی به دنبال داشته است

لندن: ضدحمله اوکراین علیه روسیه تلفات سنگینی به دنبال داشته است
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 03:30

مقامات اطلاعاتی انگلیس یکشنبه شب اعلام کردند که ارزیابی‌های ما بیانگر این است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه، هر دو طرف درگیر در جنگ را متحمل تلفات سنگینی کرده است.

العالم-ارو‍پا

سازمان اطلاعات انگلیس در گزارش ارزیابی منظم خود از روند اتفاقات جنگ در اوکراین اعلام کرد: تلفات روسیه به احتمال زیاد در بالاترین سطح خود از زمان اوج نبرد برای تصرف شهر باخموت در ماه مارس قرار دارد.

به گفته سازمان اطلاعات انگلیس، شدیدترین درگیری‌ها در جریان ضدحمله اوکراین علیه روسیه، در استان زاپوریژیا در جنوب شرقی، اطراف باخموت و نیز استان دونتسک اوکراین متمرکز شده است.

مقامات اطلاعاتی انگلیس در آخرین به‌روزرسانی خود با اشاره به اینکه اوکراین در این مناطق در حال حمله است و پیش‌روی‌های کوچکی داشته، گزارش دادند: اما نیروهای روسیه در حال انجام عملیات دفاعی نسبتاً مؤثر در جنوب اوکراین هستند.

ارتش اوکراین صبح یکشنبه اعلام کرد که روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ حمله هوایی، ۴ حمله موشکی و ۵۱ حمله از چند موشک‌انداز انجام داده است.

بر اساس بیانیه ستاد کل ارتش اوکراین، روسیه نیز به تمرکز تلاش‌های خود بر عملیات تهاجمی در شرق اوکراین ادامه می‌دهد و حملات خود را در اطراف باخموت، آودیوکا، مارینکا و لیمان در استان دونتسک متمرکز کرده و در شبانه‌روز گذشته ۲۶ درگیری نظامی در این مناطق رخ داده است.

اسپوتنیک در کانال تلگرامی خود به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: کی‌یف با برتری نیروهای روسیه در هوا و توپخانه روبرو شد. نیروی هوایی روسیه توانسته است به ستون‌های زرهی اوکراین مجهز به تجهیزات خارجی ضربه بزند و چندین حمله را متوقف کند.

در این مطلب آمده است: پس از اینکه حملات شناسایی اولیه اوکراین نتایج متفاوتی را به همراه داشت، نیروهای این کشور پیشروی خود را در روزهای اخیر تا حد زیادی متوقف کرده‌اند زیرا که فرماندهان در حال ارزیابی دو هفته گذشته بوده و راه‌های شکستن خطوط روسیه بدون تلفات سنگین را تحلیل می‌کنند.

بر این اساس، وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: تاکنون ضد حمله اوکراین خطر مستقیمی برای خطوط دفاعی اصلی روسیه در مناطق زاپوریژیا و دونتسک ایجاد نکرده است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها