در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم:

النخاله: با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دیدار مهمی با حماس داشتیم/ جهاد اسلامی با نبرد انتقام آزادگان به تجاوز اسرائیلی پاسخ داد/ شهادت ما را تقویت می کند/ ایران تنها کشوری است که صراحتا از فلسطین اعلام حمایت می کند

النخاله: با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دیدار مهمی با حماس داشتیم/ جهاد اسلامی با نبرد انتقام آزادگان به تجاوز اسرائیلی پاسخ داد/ شهادت ما را تقویت می کند/  ایران تنها کشوری است که صراحتا از فلسطین اعلام حمایت می کند
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 21:24

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: هیچ کشوری مانند ایران در جهان وجود ندارد که با صراحت حمایت خود را از مردم و مقاومت فلسطین اعلام کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم درباره نبرد انتقام آزادگان، دیدار و گفتگو با جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت، نقش ایران در حمایت از فلسطین و مبارزات گروه های مقاومت علیه رژیم اشغالگر فلسطین سخن گفت.

مهمترین محورهای گفتگو:

ـ هیچ کشوری مانند ایران در جهان وجود ندارد که با صراحت حمایت خود را از مردم و مقاومت فلسطین اعلام کند.

ـ ما امروز برای تقویت محور مقاومت به تهران آمده ایم محوری که یکپارچه است و پیروز خواهد شد.

ـ در حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جنبش حماس دیدار مهمی انجام دادیم.

ـ پیش بینی می شود که دیدارهای مشترکی با سایر گروههای مقاومت با حضور مسئولین ایرانی در آینده نزدیک برگزار شود.

ـ در نبرد با رژیم صهیونیستی، توانستیم بیش از نیمی از اسرائیلی ها را راهی پناهگاه ها کنیم.

ـ درگیری امروز در جنین دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا در جریان آن 7 خودروی نظامی دشمن با سلاح های بسیار ابتدایی مقاومت واژگون شد که این دستاوردی مهم است.

ـ خواهان وحدت ملی میان گروههای مقاومت هستم و آن را عامل مهم پیروزی بر رژیم صهیونیستی می دانیم.

ـ به دشمن صهیونیستی ثابت خواهیم کرد که هیچ جایی در سرزمین ما ندارد.

ـ آینده از آن ماست و این سرزمین متعلق به ماست و با تمام قدرت و امکانات از آن دفاع می کنیم.

متن کامل گفتگو:

قدردانی النخاله از نقش العالم در پوشش اخبار مقاومت

العالم : به ایران و شبکه العالم خوش آمدید و به ما افتخار دادید.

النخاله: در ابتدای سخنانم از شبکه العالم، مدیرکل و تمام مدیران و کارکنان آن تشکر می کنم و نقش همیشگی این شبکه در پوشش مقاومت در فلسطین ارزش می ستایم.

نقش العالم بسیار مهم بود و جایگاه آن نزد رزمندگان فلسطینی در همه جا محفوظ است و از همین جا به همه آنها سلام می کنم.

العالم: این کمترین وظیفه نسبت به آرمان فلسطین و مقاومت است، به میهن دوم خود، ایران خوش آمدید، این اولین بار نیست که به این کشور می آیید و آخرین بار نیز نخواهد بود، شما و هیئتی از جنبش جهاد اسلامی حدود یک هفته است که به ایران سفر کرده اید و با مقام های ایرانی دیدار کردید، به نظر می رسد در مقایسه با دیدارهای قبل متفاوت است، آیا خبری جدیدی هست؟

النخاله: سفر من به تهران برای جنبش جهاد اسلامی و همه نیروهای مردم فلسطین و مقاومت در نوار غزه بسیار مهم است، کتمان نمی کنم که بخشی از هیئت اعزامی از نوار غزه آمده اند، برخی از سران جنبش نیز این هیئت را همراهی کردند و با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم و با مقام های کشور دیدار کردیم، از رهبر انقلاب اسلامی تا رئیس جمهور و سران جمهوری اسلامی.

به زودی دیدارهای مشترکی با سایر گروههای مقاومت در ایران برگزار می شود

در اینجا متذکر می شوم که امروز شماری از رهبران حماس به تهران آمدند و با آنها در حضور فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردیم، دیداری مهم که نشانه حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروههای مقاومت فلسطین و استحکام روابط میان جنبش جهاد اسلامی، حماس و جمهوری اسلامی ایران است. من امروز را یکی از مهمترین روزهای این سفر می دانم و در اینجا متذکر می شوم که انتظار می رود در روزهای آتی، سایر گروههای مقاومت به تهران بیایند تا به ما بپیوندند و جلسه ای برگزار و اوضاع را ارزیابی کنیم و مواضع مشترکی از سوی سران محور مقاومت اتخاذ شود.

العالم: آیا اکنون منتظر نشست سران محور مقاومت در تهران هستید؟

النخاله: بله همینطور است، این دیدار مهمی خواهد بود که در آن اوضاع منطقه را بررسی خواهیم کرد.

العالم: با توجه به موضوع همگرایی کشورهای اسلامی و توافق ایران و عربستان و پیامدهای آن بر مسئله فلسطین و منطقه، این دیدار در این زمان خاص و در سایه معادله های فعلی به چه موضوعی اشاره دارد؟

النخاله: این دیدارها روال طبیعی خود را دارد، اما با این قاطعیت، قدرت و حضور در جمهوری اسلامی، فکر می‌کنم این دیدار ویژه خواهد بود و پیامی برای دشمن و پیامی برای مردم فلسطین است مبنی بر آنکه ملت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی تنها نخواهد بود. امروز این محور بر وحدت خود در برابر پروژه صهیونیستی تاکید می نماید و در آینده شاهد جنبه های مثبت این دیدار خواهیم بود.

العالم: شما در ماه مه گذشته در برابر تجاوز اسرائیلی به نوار غزه با عملیات انتقام آزادگان ایستادید، چگونه از آن خارج شدید و معادلات جدیدی که امروز در صحنه تحمیل کردید، چیست؟

النخاله: ماهیت تجاوز صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن جنبش جهاد اسلامی برای همه مشخص بود، اسرائیل اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داده و می خواهد رهبرانش را ریشه کن کند و قدرت جهاد اسلامی را با هدف قرار دادن سه تن از رهبران ارشد جنبش در هم بشکند، خلیل بهتینی و شهید ابو محمد الغنام از جمله این شهدای بزرگ بودند. اسرائیل شبانه آنها را با هواپیما همراه با خانواده و فرزندان شان به شهادت رساند، لذا جنبش جهاد اسلامی با چالش بزرگی روبرو شد و ابتکار عمل را به دست گرفت و با نبرد انتقام آزادگان به آن پاسخ داد.

مهمترین ویژگی این نبرد این است که جهاد اسلامی با حمایت همه نیروهای مقاومت و پشتیبانی گروهان های قدس که مسئولیت پاسخگویی مستقیم را بر عهده گرفت، نوک پیکان اصلی این نبرد بود. پاسخ مقاومت به این تجاوز، برای پنج روز متوالی ادامه یافت.

قدرت و توان گروهان های قدس و نیروهای مقاومت با پرتاب خمپاره و موشک های کوتاه برد به تمام شهرهای رژیم صهیونیستی و همچنین هدف گرفتن تمامی پایگاه های نظامی اسرائیل در امتداد مرز غزه برای همه روشن و آشکار شد.

العالم: جنبش جهاد در جریان آن نبرد یعنی «باس الاحرار» (انتقام آزادگان) تعدادی از رهبران میدانی خود را از دست داد، اولا: آیا ترور رهبران جنبش به دلیل نفوذ امنیتی بود؟ ثانیاً: آیا جنبش انتقام این رهبران را گرفت؟

النخاله: اسرائیل تمام آنچه را که در نوار غزه اتفاق می‌افتد، از طریق شبکه‌های اجتماعی، تلفن، نظارت با پهپادها و همچنین بسیاری از روش‌های دیگر شبانه‌روز پیگیری و دنبال و بر آن نظارت می‌کند. بنابراین من ترور رهبران را نفوذ امنیتی نمی دانم، زیرا در اولین حمله این رهبران را هدف قرار داد سپس در مرحله بعدی، با مصر در مورد آتش بس توافق کرد. بعداً رهبران مقاومت را با خانواده‌هایشان هدف قرار داد.

موضوع اساسی و مهم این است که ترور تعدادی از رهبران و فرماندهان مقاومت یا هر گروه یا نیروی سیاسی دیگر، کمر مقاومت را نمی‌شکند، مخصوصاً که صحبت از یک نیروی بسیار قوی، تشکیلات منسجم، نیروهای نظامی و یک شاخه نظامی از گردان های قدس است که ساختارهای سازمانی نظامی آن دارای کارکنان، رهبران و صدها فرمانده است. ترور یک، دو، ده یا بیست رهبر کمر نهضت های مقاومت را خم نمی کند.

نهضت جهاد اسلامی در زمینه نهضت مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی تجربه زیادی دارد و نباید فراموش کنیم که تاکنون صدها شهید تقدیم شده و مقاومت همچنان به راه خود ادامه داده و می دهد چراکه از دست دادن شهدا قدرت مقاومت را برای ادامه تقویت می کند. تا زمانی که مردم شجاع و مقاوم فلسطین و هزاران نفر از رهبران نظامی و مجاهدان زنده اند، هیچ اقدامی نمی تواند مقاومت را در هم بشکند و قطعاً نهضت های مقاومت در سرزمین های اشغالی هرگز شکسته نخواهد شد.

العالم: آیا رژیم صهیونیستی در زمینه بهره برداری از ترور رهبران جنبش جهاد اسلامی به نفع خود با شکست مواجه شده است؟

النخاله: اگر دشمن فکر می کند که می تواند با ترور برخی از رهبران ما ، مقاومت را تحت تأثیر قرار دهد، دچار توهم شده است، ما در مقابل می گوییم که ترور برخی از رهبران، به ما عزم و اراده بیشتری برای ادامه مسیر می دهد. آنها به رغم گذشت این همه سال، مردم فلسطین را نمی شناسند، تجربه می گوید در مسیر مقاومت فلسطین صدها نفر شهید شدند اما ملت فلسطین باقی ماند و مقاومت ادامه یافت. هر روز مردم فلسطین با رزمندگان و فرماندهانش ثابت کرد که مسیر مقاومت به رغم شهادت برادرانمان ادامه دارد. این که یک فرمانده در جنبش جهاد اسلامی یا هر جنبش مقاومت به شهادت برسد، عجیب نیست، این قابل پیش بینی است، ما با این مساله طوری برخورد می کنیم که انگار همیشه اتفاق می افتد لذا جایگزین و طرح های جایگزین داریم، بنابراین تعجب نکنید که همه رهبرانی که قبل و حین نبرد به شهادت رسیدند همیشه در فهرست شهدا بودند و مانند شهید زندگی کردند و به شهادت رسیدند. پس شهادت ما را قوی می کند و بخشی از زندگی ماست و برای ما غافلگیر کننده نیست.

العالم: در طول پنج روز نبرد انتقام آزادگان، قاهره به طور مشخص وارد خط میانجیگری شد، در آن زمان مصر چه تضمینی به شما داد؟ آیا موضوع سلاح مقاومت را مطرح کرد؟

النخاله: اولاً مصر تنها کشوری نبود که وارد خط تلاش برای آتش بس شد، بلکه آمریکا وارد شد و مصر را تحت فشار گذاشت و از قطر، سازمان ملل و بسیاری از نیروها خواست که مداخله کنند. حتی مصری ها با حزب الله تماس گرفتند تا فشار وارد کنند و از جهاد اسلامی بخواهند که برخوردی مثبت داشته باشد، این به آن معناست که تحولات مهمی در این نبرد روی داد.

العالم: پاسخ حزب الله به این درخواست چه بود؟

النخاله: حزب الله گفت که با جهاد اسلامی صحبت می کند اما می خواست با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تماس بگیرد و راهی پیدا نکردند جز اینکه با برادران حزب الله و همچنین با برادران حماس در دوحه تماس بگیرید تا با من صحبت کنند.

گروه‌های زیادی به درخواست و اصرار اسرائیل وارد خط شدند، اما جنبش جهاد اسلامی به این جمع بندی رسید که آتش بس در روزهای اول و دوم مناسب نیست و همچنین تعهداتی وجود دارد که اسرائیل باید به آنها پایبند باشد و متعهد شود که غیرنظامیان ترور نکند و خانه ها را هدف قرار ندهد. ما به این مذاکرات ادامه دادیم تا اینکه اسرائیل متنی را که جنبش جهاد اسلامی به وضوح تحمیل کرده بود، پذیرفت.

این هدف اصلی است و بعد سیاسی هم دارد. این یک توافق بی سابقه است زیرا اسرائیل ابتدا می گفت به آتش بس پایبند است، اما آتش بس را به رسمیت نمی شناسد اما طرف فلسطینی به طرف مصری گفت که هر فرمولی را که با متن مغایرت داشته باشد رد می کند و پس از آن، اسرائیل با آتش بس و تعهد به هدف قرار ندادن غیرنظامیان و خانه ها موافقت کرد.

العالم: آیا می توان گفت توافق با شروط مقاومت حاصل شد؟

النخاله: اولا من می گویم که این توافق بی سابقه است. ما می دانیم که اسرائیل هر لحظه ممکن است توافق را نقض کند، اما اصرار و اضطرار و تاکید محیط (خارجی) بر لزوم حصول توافق حاکی از آن بود که اسرائیل مایل است آتش بس کند و با هدف قرار دادن غیرنظامیان تلاش کرده مقاومت را تحت فشار قرار دهد تا اینکه در پایان آتش بس حاصل شد و جنبش جهاد اسلامی با سلاح های خود میدان نبرد را ترک کرد.

العالم: ممکن است برخی شما را متهم کنند که باوجود معادلاتی که در نبرد انتقام آزادگان به دست آورده اید و آنچه قبل از آن حتی در جنگ سیف القدس و وحدت عرصه ها به دست آورده اید، چرا شرایط را به طور گسترده تر و بیشتر بر رژیم اشغالگر تحمیل نکردید مثلاً بحث هتک حرمت مسجدالاقصی و کرانه باختری؟ چرا موضوع به نوار غزه معطوف شده است؟

النخاله: اگر می‌توانستیم آن را تحمیل می‌کردیم، باید به این موضوع توجه کنیم که در هر مرحله مقاومت به درجه‌ای از قدرت می‌رسد که بتوانیم کمی جلو برویم، اما همیشه نمی‌توانیم. شرایطی را که ما می خواهیم تحمیل کنیم. ما در نبرد دائمی با دشمن هستیم و این شرایط را به اندازه‌ای تحمیل کردیم که بتوانیم به اسرائیل فشار بیاوریم.

العالم: به این معنا که هر مرحله محاسبات خاص خود را دارد؟

النخاله: بله، هر مرحله محاسبات، توانمندی ها و قابلیت های خود را دارد، من نمی گویم مثلا در این لحظه مقاومت از اسرائیل قوی تر بود، اما ما در نهضت مقاومت از شرایط و فشاری که در داخل اسرائیل وجود داشت استفاده کردیم.

وقتی می گوییم دشمن صهیونیست را شکست دادیم، اغراق نمی کنیم و توانستیم بیش از نیمی از اسراییلی ها را در طول پنج روز به پناهگاه ها ببریم. ما به عنوان یک جریان مقاومت از این جنبه در اسرائیل استفاده کردیم، به همین دلیل در مرزهای نظامی نوار غزه با خمپاره مراکز فرماندهی و کنترل ایجاد کرده ایم، این اولین مورد است.

ما تل آویو را که برای دشمن صهیونیستی ارزش معنوی داردُ هدف قرار دادیم و همچنین شهر قدس اشغالی و بسیاری از شهرهای اسرائیل را هدف قرار دادیم. همه اینها باعث ایجاد نوعی محاسبات امنیتی از سوی دشمن و فروپاشی روانی در ساختار اسرائیل شد، بنابراین ما از این جنبه بهره بردیم.

العالم: آیا در کرانه باختری تنها هستید؟

النخاله: خیر. همه گروه‌های فلسطینی به یک درجه حضور دارند. ما کسی را مستثنی نمی کنیم. آغوش ما همیشه به روی همه باز است. من مقاومت را به تقویت وحدت ملی در میدان دعوت می کنم، من به دنبال سیاست نیستم، بلکه به دنبال وحدت ملی در میدان میان همه نیروهای مقاومت هستم که عاملی مهم برای پیروزی در برابر دشمن است.

امروز ما با یک دشمن سر تا بن مسلح روبرو هستیم و باید یک ملت مقاوم باشیم. ما نمی خواهیم بحث سیاسی کنیم، باید رو به جلو حرکت کنیم تا به پیروزی همیشگی دست ‍یابیم.

العالم: می دانید که اشغالگری فرآیند شهرک سازی را تسریع و مراحل تصویب پروژه های شهرک سازی را کوتاه کرد، یک شهروند فلسطینی مقاوم به عنوان یک سیاستمدار برای مقابله با تهدید کرانه باختری در رابطه با مسئله شهرک سازی چه می تواند بکند؟

النخاله: اشغالگران می خواهند شهرک سازی در کرانه باختری را تسریع و همه چیز را کنترل کنند. اکنون دولت نتانیاهو می خواهد به این روند سرعت ببخشد اما به مرور زمان متوجه خواهیم شد که دولت‌های اسرائیلی با وجود اختلافات یک پروژه را در دست دارند و آن کنترل کامل بر کل کرانه باختری است.

اکنون ما با این پروژه روبرو هستیم و چاره ای جز مقاومت و ادامه مقاومت نداریم. تمام پروژه هایی که مثلا برخی از گروه های سیاسی روی آن حساب باز کرده اند، شکست خورده است. اکنون گروه های مقاومت در میدان با هم متحد شده و به مقاومت ادامه خواهند داد و انشاءالله با این مقاومت حقایق جدیدی در میدان ایجاد خواهیم کرد و به دشمن صهیونیستی ثابت خواهیم کرد که در کشور ما جایی برای دشمن نیست. و این مستلزم فداکاری های بزرگ است و به جنگ، شجاعت، استواری و شجاعت نیاز دارد.

ما بار دیگر تاکید می کنیم که وحدت فلسطین و وحدت میدانی بین همه مردم فلسطین، زمینه ساز مقابله با این اشغالگری است و انشاءالله دائماً روی آن کار می کنیم.

العالم: در چالشی دیگر در خصوص موضوع بیت المقدس و مسجد الاقصی و هتک حرمتی که هر از چند گاهی صورت می گیرد، چه برنامه ای برای پیشگیری و مقابله با این موضوع دارید؟

النخاله: بیت المقدس سالهاست که تحت اشغال اسرائیل است. ارتش رژیم و شهرک نشینان به شهر قدس اشغالی هتک حرمت می کنند که البته واکنش‌ها و محکومیت‌هایی هم وجود دارد. هر روز شهرک نشینان مسجد مبارک الاقصی را هتک حرمت می کنند و ما باید این واقعیت را بدانیم که اسرائیل بیت المقدس و کرانه باختری را اشغال کرده است و وظیفه ما به عنوان اصحاب مقاومت این است که در برابر این اشغالگری مبارزه کنیم تا زمانی که اشغالگران را از جنین و قدس و تمام شهرهای فلسطین بیرون کنیم.

چالش‌های بزرگی پیش روی ماست، اما مقاومت در میدان حاضر است. مردم فلسطین نیز حضور دارند و مقاومت خواهند کرد و از مسجد الاقصی دفاع خواهند کرد، بنابراین چالش‌های روزانه‌ای وجود دارد که ما با آن مواجه هستیم . مردم فلسطین نیز این را ثابت کردند که هر روز آماده فداکاری و مقابله با دشمن صهیونیستی هستند.

ما امروز در تهران می گوییم که محور مقاومت از بیروت تا تهران تا صنعا تا عراق تا غزه و فلسطین را تقویت می کنیم. ما می گوییم اول با اتحاد خود پیروز می شویم، با شجاعت پیروز می شویم. واقعیت های جدیدی را بر میدان تحمیل می کنیم، حتی اگر دشمن همه نیروها باشد، ولی مطمئن هستیم که آینده از آن ماست. ما صاحبان این سرزمین هستیم و برای دفاع از آن حاضریم فداکاری کنیم.

العالم: شما از نتایج و دستاوردهای مبارزات غزه بهره مند شدید، آیا می توانید از دستاوردهای کرانه باختری هم استفاده کنید؟ حتی مقاومت در جنین هم (دستاوردهایی داشته است) با نصب کمین برای خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم را به وحشت انداخت و باعث شد این رژیم برای نجات نظامیانش، یک بالگرد آپاچی به منطقه درگیری بفرستد. حوادث جنین را چطور ارزیابی می کنید و چه پیامی در این تاکتیک جدید مقاومت نهفته است؟

النخاله: آنچه در جنین روی داد، در راستای فراخوان وحدت میادین است و امتداد عملیات "انتقام آزادگان" (ثأر الاحرار) بوده است و به همین مناسبت من به رزمندگان قهرمان گردان "جنین" تبریک می گویم. آنها شجاعت و قدرت خود را در نبرد و ایجاد افق های جدید برای مقاومت ثابت کردند. همچنین از یگان مهندسی در گردان جنین که با دست خالی نارنجک ساختند و باعث تغییرات جدی و اساسی در میدان نبرد شدند، هم تشکر می کنم. این تغییرات اهمیت بسیاری دارند.جنگ در اردوگاه جنین، بزرگترین و مهمترین اتفاق است. در این عملیات، 7 دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی از کار افتادند و یکی از آنها به طور کامل منهدم شد. این پیروزی و دستاورد چشمگیر با استفاده از امکانات بسیار اندک مقاومت به دست آمده است. در حال حاضر وجه تمایز مقاومت مردمی فلسطین در برابر نظامیان صهیونیستی، همین شجاعت است.

العالم: امروز چرا جنین کانون این پیروزی ها شده است. این منطقه تا چند سال پیش چندان مطرح نبود. شاهد تحولی عینی و بنیادین در تحرکات و عملیات های مقاومت هستیم. آیا می توان گفت معادله جدیدی ایجاد شده است که مبنای این تغییر و تحولات چشمگیر در مقابله با رژیم اشغالگر در کرانه باختری است؟

النخاله: جنگ امروز ما با رژیم صهیونیستی یک جنگ علنی و واقعی است و همه نیروهای مقاومت در کرانه باختری دارای دیدگاهی تثبیت شده در نبرد با رژیم صهیونیستی و شهرک سازی رو به گسترش این رژیم در کرانه باختری هستند و ما با تمام توان در مقابل آن ایستاده ایم.


العالم: درباره اهمیت پایگاه مردمی و اهمیت وحدت نیروهای مقاومت و کلا محور مقاومت و وحدت میادین توضیح دهید. دیدگاه شما درباره وحدت نیروهای ملی فلسطین و پایان دادن به اختلافات و چنددستگی چیست؟ این موضوع تا به حال به ثمر نرسیده و از فرصت موجود، آن طور که باید و شاید استفاده نشده است.

النخاله: نمی خواهم از تفرقه و چنددستگی در فلسطین صحبت کنم، ملت فلسطین قبل از هر چیز، احساسات و مواضع واحدی در قبال دفاع از قدس و خاک فلسطین دارند. درست است اندکی اختلافات سیاسی وجود دارد و ما اعلام می کنیم که در میدان مقاومت و مبارزه با هم متحد هستیم و این اتحاد در میدان مبارزه به وحدت سیاسی هم خواهد انجامید. چیزی که امروز در جنین شاهدش هستیم، وحدت مقاومت است و ما این وحدت را به میادین سیاسی هم سرایت خواهیم داد و ملت فلسطین به اتفاق خواستار حق خود در سرزمین فلسطین هستند و این حقیقت ادامه دارد. بهتر است اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم و بر وحدت میادین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کنیم. همه گروه های مقاومت و پایگاه مردمی آنها به یک اندازه مهم هستند و این یک نکته اصلی در خصوص مبارزه با رژیم صهیونیستی است. پایگاه مردمی عربی و اسلامی برای رزمندگان فلسطینی بسیار مهم است و همانطور که می بینید ما امروز در تهران هستیم و تهران یکی از پایگاه قدرتمند مقاومت در کل منطقه است که قدرت خود را در مقابله با سیاست های آمریکا در منطقه به اثبات رسانده است و با جرأت حمایت خود را از ملت و مقاومت فلسطین اعلام کرده است. در حالی که هیچ یک از کشورهای جهان نتوانسته اند با این جرأت و شجاعت و صراحت حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کنند.

ملت فلسطین و همه نیروهای مقاومت آن اعلام می کنند که جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین حمایت کرده و از آن پشتیبانی سیاسی، مالی و نظامی می کند. نیروهای مقاومت فلسطین همچنین وحدت خود را با حزب الله و محور مقاومت در منطقه اعلام می کند.
لذا ما با مرحله ای جدید و بسیار مهم رو به رو هستیم و مقاومت پیروزی های بزرگی در برابر طرح صهیونیسم به دست آورده است و به یاری خود پیروز خواهیم شد و ما اطمینان کامل داریم که پیروزی بسیار نزدیک است.

العالم: به زودی سران محور مقاومت در تهران تشکیل جلسه خواهند داد آیا مقاومت طرح جدیدی متناسب با سطح تحولات و معادلات منطقه ای و بین المللی دارد؟

النخاله: همه این دیدارها، به منزله تأکیدی بر وحدت گروه های مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و بحث درباره تکمیل امکانات است و این ارتباطات و تماسها قدرت لازم را برای ادامه حیات مقاومت تأمین می کند.

ما درباره مسائل سیاسی و نظامی و امنیتی در همه ابعاد گفتگو و رایزنی می کنیم ، لذا صرف تشکیل جلسه و گردهمایی نیروهای مقاومت و گفتگو و بحث بین آنها به خودی خود یک دستاورد بزرگ است. به اعتقاد من این نشست بازتاب های مثبتی خواهد داشت و تأثیرات آن در کل منطقه در میان ملت های عرب و مسلمان مشهود خواهد بود. البته این نشست، اولین نشست نیست ، بلکه نشست ها و گردهمایی های دیگری هم پیش از این صورت گرفته است اما در این مرحله این نشست از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک نشست ویژه است چون پس از عملیات "انتقام آزادگان" و جنگ امروز جنین برگزار می شود. درواقع همه عوامل و فاکتورها خود به خود دورهم چیده می شوند، طوری که انگار دست تقدیر درکار است وهمه امور خود به خود مرتب می شوند و ما با تمام توان در همه محورها به مبارزه ادامه می دهیم و با همه نیروهای محور مقاومت درکنار هم هستیم و از حضور نیروهای دیگر هم در همه محورها استقبال می کنیم و همه با هم محور مقاومت را تشکیل می دهیم . ما همه با هم در جهاد اسلامی، حماس، عراق و یمن و همه گروه های فلسطینی محور مقاومت را تشکیل داده ایم و همه به این وحدت تا رسیدن به پیروزی اطمینان داریم.

العالم: شما بارها به ترور و حذف فیزیکی تهدید شده اید.
النخاله: آنها همه ملت فلسطین را هدف قرار داده اند ، نه شخص خاصی را. همه فلسطینی ها مورد تهدید قرار گرفته اند. ما از هیچ چیز نمی ترسیم. "اسرائیل" همه سران مقاومت را تهدید کرده است و من امروز که هفتاد سالگی را پشت سر گذاشته ام، از چیزی نمی ترسم. پس از این عمر طولانی، شهادت هدیه ای است برای من.

من 50 سال از عمر خود را در مقاومت گذرانده ام و امروز پس از 50 سال منتظر هدیه هستم و آرزو دارم شهید شوم. من منتظر شهادتم. اما این به این معنا نیست که دست به ماجراجویی می زنم. اما از شهادت نمی ترسم. شهادت مدال افتخاری برای هر رزمنده فلسطینی است که در پایان خدمت به آن نائل می شود. ما نگران شهادت نیستیم و به جهاد و مقاومت ادامه می دهیم. و به شهدا و رزمندگانمان افتخار می کنیم. و به همه مبارزان در فلسطین در غزه و کرانه باختری و گردان های مقاومت در سراسر کرانه باختری درود می فرستیم.

پربیننده ترین خبرها