اعتراض اهالی جولان اشغالی به طرح نصب توربین های بادی/ حمله نظامیان صهیونیست با باتوم به اهالی جولان

سه شنبه 30 خرداد 1402 - 18:09

اقدام نظامیان صهیونیست در یورش به منطقه زراعی اهالی جولان اشغالی سوریه برای نصب توربین بادی منجر به درگیری بین متجاوزان و اهالی این منطقه شد و بر اثر آن ده‌ها نفر مصدوم شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

امروز سه‌شنبه تنش منجر به درگیری بین اهالی جولان اشغالی سوریه با نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل‌ ده‌ها زخمی به‌جای گذاشت.

در جریان درگیری های امروز، نظامیان اسرائیلی با باتوم به اهالی جولان حمله کردند.

پروژه احداث توربین‌های بادی یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین های جولان سوریه را در سه مرحله، هدف قرار می‌دهد.

بیانیه وزارت خارجه سوریه در واکنش به درگیری های امروز در جولان اشغالی

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به درگیری های امروز میان اهالی جولان اشغالی و نظامیان صهیونیست با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ما به موضع شرافتمندانه و مبارزه مستمر شما در اعتراض به طرح اشغالگرانه اسرائیلی ها با هدف غارت اراضی کشاورزی جولان به بهانه ساخت توربین های بادی، افتخار می کنیم.

در این بیانیه آمده است: حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی علیه مردم ساکن در جولان عربی اشغالی، امتداد سیاست ها و جنایات تجاوزکارانه اسرائیلی ها و نقض آشکار حقوق بشر، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

پیشتر سوریه از طریق «حسام‌الدین آلا» نماینده دائم خود در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو تیرماه گذشته از گسترش طرح ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه به‌شدت انتقاد کرده بود.

او در آن موقع گفته بود که اقدام رژیم اسرائیل در افزایش تعداد این توربین‌ها و گسترش عملیات تصرف زمین برای راه‌اندازی این توربین‌ها، نقض شدید حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها