درگیری شدید میان 2 گروهک تجزیه‌طلب کُرد در سلیمانیه عراق

درگیری شدید میان 2 گروهک تجزیه‌طلب کُرد در سلیمانیه عراق
پنج‌شنبه 1 تير 1402 - 16:47

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق امروز (پنج‌شنبه) از درگیری مسلحانه دو گروهک تجزیه‌طلب مخالف ایران با یکدیگر خبر دادند.

العالم - عراق

یک مقام پیشمرگه اقلیم کردستان عراق امروز (پنج شنبه) بدون ذکر نام خود از درگیری شدید مسلحانه میان دو گروهک تجزیه‌طلب کُرد در روستایی نزدیک مرز ایران خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه السومریه نیوز، این درگیری در منطقه «زاگرس» در ۲۵ کیلومتری شهر سلیمانیه میان دو گروهک تجزیه‌‌طلب «زحمتکشان کردستان» و «زحمتکشان انقلابی کردستان» رخ داد که طی آن دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

در این درگیری که در اردوگاه «زرگویزلە» رخ داد از انواع سلاح‌ها استفاده شد و به گفته یک مقام اقلیم کردستان، نیروهای پیشمرگه برای ممانعت از ادامه درگیری وارد عمل شده‌اند.

کمیته مرکزی گروهک «کومله زحمتکشان کردستان» نیز با صدور بیانیه‌ای از حمله عناصر گروهک «کومله زحمتکشان انقلابی کردستان» به مراکز آموزش و اردوگاه‌های خود خبر داد. در این بیانیه آمده است که آن‌ها با تک تیرانداز به سمت عناصر این گروهک شلیک کرده و طی آن دو تن به نام‌های «سامان ابراهیمی» و «هیوا صادقی» کشته شده‌اند.

این کمیته همچنین مدعی شد که همه تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع این درگیری انجام داده اما عناصر «زحمتکشان انقلابی کردستان» بر ادامه حمله اصرار داشتند.

این درگیری پس از آن رخ داد که دو گروهک تروریست، روز گذشته اعلام کردند که پس از هفت ماه، به اتحاد میان خود پایان داده‌اند.

به نوشته السومریه نیوز، گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد چندین منطقه در اقلیم کردستان از جمله رابین، رانیه، کوی سنجق و پنجوین را مرکز فعالیت‌های خود علیه ایران قرار داده‌اند.

از سوی دیگر «محمد الحاج عمر» عضو حزب اتحاد میهنی کردستان عراق در خصوص درگیری امروز به وبگاه العربی الجدید گفت که گروهک‌های کُرد مخالف ایران به اختلاف خورده‌اند، هرچند تلاش دارند این موضوع را تا جای ممکن علنی نکنند.

او افزود: «اتحاد میهنی از سال‌های پیش به خصوص در دوره جلال طالبانی تلاش می‌کند تا اوضاع داخلی میان احزب کرد معارض را سر و سامان داده و اختلاف میان آن‌ها پایان دهد».

«سالار الجاف» کارشناس امنیتی کردستان عراق نیز گفت که درگیری مسلحانه میان گروهک‌های کُرد تازه ابتدای راه است و می‌تواند به درگیری‌های شدیدتری منجر شود. او تأکید کرد که هزینه این درگیری‌ها را اقلیم کردستان پرداخت خواهد کرد.

او به العربی الجدید گفت که مناطق مرزی در کردستان عراق از یک سو در سلیمانیه و از سوی دیگر در دهوک به دلیل حضور گروهک‌های ضد ایران و ترکیه خارج از کنترل حکومت عراق است. این کارشناس امنیتی همچنین خواستار افزایش تعداد نیروهای مرزبانی و استقرار تیپ‌های جدید با هدف پایان دادن به فعالیت گروهک‌ها شد.

سالار الجاف همچنین گفت که فعالیت این گروهک‌ها موجب شده است تا صدها نفر از ساکنان بومی این مناطق مجبور به ترک خانه و روستای خود شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها