شکست های پیاپی صهیونیست ها و استفاده از حملات پهپادی در کرانه باختری اشغالی

شکست های پیاپی صهیونیست ها و استفاده از حملات پهپادی در کرانه باختری اشغالی
جمعه 2 تير 1402 - 13:26

ناظران مسأله فلسطین بر این باورند که استفاده اشغالگران از پهپاد نظامی برای ترور سه مبارز مقاومت در جنین باعث ایجاد تغییراتی در قوانین درگیری شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناس نظامی لبنانی گفت که اسرائیلی ها به کرانه باختری به گونه ای نگاه می کنند که انگار غزه است.

وی خاطرنشان کرد که آنچه رژیم صهیونیستی در اردوگاه های آوارگان و به ویژه در ورودی آن ها انجام می دهد، از لحاظ نظامی تفاوت چندانی با حمله هایش به غزه ندارد.

وی افزود این رژیم نه تنها به سبب اتفاقات دو روز گذشته از جمله غافل گیر شدن نیروی نظامی اش در کمین مقاومت، بلکه به سبب پاسخ ها و عملیات های مقاومت فلسطین در جنین، نابلس و سایر مناطق، مستاصل و ناگزیر شده است با این شدت حمله نظامی کند و چاره ای جز استفاده از حملات پهبادی، ترور و یورش های نظامی غافلگیرکننده ندارد چون به زعم خودش باید شوک و ترس ایجاد کند.

این کارشناس اشاره کرد که رژیم اشغالگر جنگ اصلی را به کرانه باختری منتقل کرده و با توجه به قدرتمند شدن مقاومت و تلفات دادن نظامیان صهیونیست، مجبور شده است تاکتیک های جنگی خود را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد که این رژیم برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به شکستن دیوار صوتی می کند و شکی نیست که توانمندی مقاومت آن را مجبور به انجام چنین اقداماتی کرده است.

هماهنگ کننده شبکه «قادرون معا» نیز گفت که استفاده رژیم اشغالگر صهیونیستی از نیروی هوایی در جنین به علت ناکامی این رژیم در مقابله با مقاومت است؛ از این رو اشغالگران در منطقه ای که جزو سرزمین های اشغالی و مناطق تحت کنترل خودشان به شمار می رود، به ناچار از حمله پهبادی استفاده می کنند.

وی افزود: «مساحت اردوگاه جنین تنها 32 کیلومتر است و چنین اردوگاه کوچکی نیاز به استقرار این همه نیروی نظامی و به ویژه استفاده از حملات پهبادی ندارد و این نشان می دهد که این رژیم تاکنون خسارات سنگینی از طرف مقاومت متحمل شده و کاملا واضح است که کنترل امور را در کرانه باختری از دست داده است.»

وی خاطرنشان کرد: «اشغالگران برای از بین بردن مقاومت از همه راه ها از جمله فشار آوردن به مردم و شهروندان فلسطینی و ضایع کردن حق و حقوقشان استفاده کرده اما موفق نشده اند با مقاومت مقابله کنند بلکه برعکس در حال حاضر کنترل کرانه باختری را از دست داده اند و به همین علت از حملات پهبادی برای مقابله با مبارزان مقاومت استفاده می کنند. کابینه افراطی این رژیم تنها به حفظ قدرت می اندیشد و برای حفظ جایگاه نتانیاهو دست به هرکاری می زند؛ از جمله این که به غیر از استفاده از اهرم فشار غیرنظامی و همزمان حملات شدید نظامی، از شهرک نشینان صهیونیست نیز به عنوان سرباز مدافع پست و مقامش استفاده می کند.

این کارشناس تأکید کرد که استفاده رژیم اشغالگر صهیونیستی از نیروی هوایی و حملات پهبادی علیه مقاومت حکایت از ناکامی آن در مقابله با مقاومت فلسطین دارد اما نتانیاهو با کابینه شکست خورده اش، تنها به حفظ بقای خود و پست و مقامش می اندیشد.

پربیننده ترین خبرها