فرمانده نیروی دریایی سپاه:

سیره شهدا باید در سبک زندگی ما تأثیر گذار باشد/گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا در راستای تحقق جهاد تبیین امری لازم و ضروری است

سیره شهدا باید در سبک زندگی ما تأثیر گذار باشد/گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا در راستای تحقق جهاد تبیین امری لازم و ضروری است
جمعه 2 تير 1402 - 13:32

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در مراسم یادواره گرامیداشت شهید مدافع حرم سردار سید جاسم نوری در اهواز  گفت: برگزاری یادواره های گرامیداشت شهدا در راستای تحقق جهاد تبیین امری  لازم و ضروری است .

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی نیروی سپاه ؛ سردار تنگسیری افزود: در حماسه بزرگ «دفاع مقدس» گنج های نهفته ای مثل سرداران شهید علی هاشمی ها ، حسین خرازی ها ، مهدی باکری ها ، ابراهیم هادی ها و‌ نادر مهدوی ها ظهور و بروز نمودند و تبدیل به اسوه ای بی بدیل شدند تا ادامه دهندگان مسیر نورانی شان در جبهه دفاع از حرم اهلبیت مثل شهید نوری ها،موسوی ها ، تقوی ها ، اسکندری ها ، همدانی ها و حججی ها توانستند در رکاب سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم افتخار آفرینی نمایند به گونه ای که امروز ما شاهد اثرات عزتمندانه آن رشادت ها هستیم .

وی افزود : طبق آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ » «هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه آنان زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند» ما باور داریم شهدا زنده اند و برای ما دعا می کنند . این اعتقاد ماست چرا که در عملیات ها و مأموریت ها، نقش مؤثر شهدا را در کنار خود حس می کنیم .

سردار تنگسیری ، از دوران دفاع مقدس به عنوان یك سرمایه تمام نشدنی و اصیل انقلاب اسلامی نام برد و با بر شمردن درس هایی از زندگی شهدا مانند ایثار ، مقاومت، شجاعت، شهامت ، رشادت، مردم دوستی، مردم داری،گره گشایی از مشکلات مردم، ولایتمداری، اهتمام به رعایت حدود شرعی و اقامه نماز اول وقت، افزود : شهدا جزء سرمایه های حیاتی ملت بزرگ ایران اسلامی هستند، سیره آنها برای همه ما الگوست و ما همگی وظیفه داریم از سبک زندگی آنها به خوبی بهره ببریم تا در کارهایمان موفق شویم، البته اگر مثل شهدا عمل کنیم مثل شهدا حتمأ موفق می شویم .

فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران با بیان اینكه شهدا از جنس جاودانگی و حیات ابدی هستند، گفت : برگزاری چنین محافل معنوی مملو از عشق، ایمان، صفا و اخلاص، یك توفیق الهی است، چرا كه هر چه ما برای شهدا خدمت کنیم، آنها چند برابر آن را برایمان جبران می کنند.

وی افزود : شهادت یك اتفاق نیست، بلكه یك انتخاب و گزینش الهی و یك تجارت پر سود است بنابراین باید شهید باشیم تا شهید شویم .

سردار تنگسیری تصریح کرد : ما با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین (ع)، از هیچ دشمن و ابر قدرتی، ترس و واهمه ای نداریم ، در دفاع مقدس از شهدا یاد گرفته ایم که فقط به قدرت لا یزال الهی تکیه و توکل داشته باشیم ، ابرقدرت فقط خداست ، ما کسی را جز خدا ابر قدرت نمی دانیم،«الله اکبر» یعنی خداوند از همه بزرگتراست .

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه حفظ امنیت خلیج فارس با هم گرایی و هم افزایی کشورهای دوست و برادر منطقه خلیج فارس انجام می شود، تصریح کرد : امروزه مسئولیت إعمال قانون کنترل باند برای ورود ناوها در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران و باند خروجی آن با کشور همسایه عمان می باشد ، ناوی که از آبراه ورودی تنگه هرمز وارد خلیج فارس می شود باید با زبان فارسی خود را معرفی نماید و این همان عزت و افتخاری است که شهدا به ما دادند.

پربیننده ترین خبرها