ادعای رسانه غربی مبنی بر توقیف محموله نفتی ایران از سوی آمریکا

ادعای رسانه غربی مبنی بر توقیف محموله نفتی ایران از سوی آمریکا
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 00:37

یک رسانه غربی در پی توقیف یک فروند کشتی متخلف با پرچم جزایر مارشال از سوی ایران ادعا کرد آمریکا طی روزهای اخیر یک محموله نفتی ایران را در دریا توقیف کرده است.

العالم - ایران

خبرگزاری رویترز عصر جمعه به وقت محلی از مبدا واشنگتن به نقل از سه منبع در یک شرکت امنیتی دریایی ادعا کرد آمریکا در روزهای اخیر نفت ایران را بر روی یک نفتکش در دریا توقیف کرده است و چند روز بعد ایران در اقدامی تلافی جویانه یک نفتکش دیگر را توقیف کرد.

این رسانه انگلیسی نوشت: توقیف محموله ، جدیدترین تشدید تنش میان واشنگتن و تهران پس از سال‌ها تحریم‌های آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. ایران تحریم های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد و صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.

این رسانه غربی به نقل از شرکت امنیت دریایی "آمبری" ادعا کرد که مصادره محموله نفتی ایران توسط آمریکا حداقل پنج روز قبل از اقدام روز پنجشنبه تهران صورت گرفته است. آمبری توقیف نفتکش در روز پنجشنبه توسط نیروی دریایی ایران را در پاسخ به اقدام آمریکا ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود اندازه هر دو نفتکش سوئز مکس بوده است.

منابع آگاه که حاضر به افشای نام خود نشدند، گفتند که واشنگتن محموله نفتی نفتکش "سوئز راجان" با پرچم جزایر مارشال را پس از دستیابی به یک حکم دادگاه توقیف کرده است.

بر اساس این گزارش، داده های ردیابی کشتی نشان داد که آخرین موقعیت گزارش شده این نفتکش در 22 آوریل در نزدیکی جنوب آفریقا بوده است.

پربیننده ترین خبرها