سالروز اسارت «گلعاد شالیت»؛ حماس: مقاومت توهمات اشغالگران را از بین برد

سالروز اسارت «گلعاد شالیت»؛ حماس: مقاومت توهمات اشغالگران را از بین برد
يکشنبه 4 تير 1402 - 18:36

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سالروز عملیات مقاومت که به اسارت «گلعاد شالیت» نظامی رژیم صهیونیستی در غزه منجر شد، تاکید کرد که عملیات‌های «شمشیر قدس» و «انتقام آزادگان» توهمات صهیونیست‌ها برای از بین بردن مقاومت ملت فلسطین را از بین برد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش شبکه خبری المیادین، جنبش حماس در این بیانیه به مناسبت فرا رسیدن هفدهمین سالروز عملیات «الوهم المتبدد» که در آن یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه مورد هدف قرار گرفت و طی آن شماری از افسران و نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی کشته و اسیر شدند، تاکید کرده است: مقاومت معادلات درگیری با دشمن را تثبیت کرده است و برجسته‌ترین عنوان این معادلات این است که تجاوز به بیت المقدس و اسرا بدون پاسخ سخت و بازدارندگی راهبردی نخواهد ماند.

حماس همچنین تاکید کرد: دفاع از قدس و اسرا با تمامی ابزار موجود تا زمان آزادسازی فلسطین، بازگشت آوارگان و زوال رژیم اسرائیل ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: هفدهمین سالروز عملیات «الوهم المتبدد» در حالی فرا رسیده است که مردم ما در سراسر کرانه باختری اشغالی و جوانان انقلابی آن در اردوگاه‌ها، روستاها و شهرهای آن در حال دفاع از ملت، سرزمین و مقدسات ما و خلق حماسه‌ای قهرمانانه هستند.

حماس در ادامه تاکید کرد: ملت فلسطین و جوانان طی این مقاومت، شگفت‌انگیزترین الگوهای اتحاد، قهرمانی، مقابله و مقاومت را به نمایش گذاشته‌اند و محاسبات دشمن صهیونیستی و رهبران آن را به هم ریخته‌اند و امروز مقاومت تنها گزینه ملت ما برای احیای حقوق خود و آزادسازی سرزمین، مقدسات و اسرای فلسطین است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: آزادی اسرا در رأس اولویت‌های مقاومت فلسطین قرار دارد و امروز مقاومت درحال تحمیل یک معادله وفاداری به اسرا است که توهمات رژیم اشغالگر و رهبران کابینه فاشیست آن را نابود می‌کند.

حماس همچنین با هشدار نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطین، خاطرنشان کرد: جنایات رژیم اشغالگر با گذر زمان پاک نخواهد شد و اراده ملت فلسطین را نیز نخواهد شکست و ملت ما تا آزادی اسرا به مقاومت و دفاع از آنها ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ ژوئن مصادف با سالروز عملیات «الوهم المتبدد» و اسارت «گلعاد شالیت» نظامی صهیونیست توسط مقاومت در غزه است. این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ فلسطین به شمار می‌رود و مقاومت توانست این نظامی را در تانکش در مرکز پایگاه نظامی ‌کرم ابوسالم در جنوب نوارغزه به اسارت بگیرد.

در سال ۲۰۱۱ در مقابل آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست از زندان گروه های مقاومت در غزه، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس چهار نظامی رژیم اسرائیل به نام‌های «آبراهام منگستو»، «هشام السید»، «هدار گلدن» و «شائول آرون» را از زمان حمله این رژیم به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد و تلاش‌ها برای مبادله آن‌ها به خاطر خودداری این رژیم از پذیرش شرط‌های مقاومت بی‌نتیجه مانده است.

پربیننده ترین خبرها