گزارش العالم از درگیری های شدید با سلاح سنگین در خارطوم و فرار اهالی +فیلم

دوشنبه 5 تير 1402 - 14:42

خبرنگار العالم در خارطوم گزارش داد دیروز درگیری های شدید و خشونت باری با سلاح سنگین در اطراف مقر مرکزی فرماندهی نیروهای ذخیره در جنوب خارطوم رخ داد که هنوز هم ادامه دارد. این مرکز به عنوان بازوی اصلی پلیس سودان از اهمیت بسیار زیادی برای ارتش برخوردار است.

العالم - آفریقا

بنابر گزارش خبرنگار العالم، ارتش سودان از کشته شدن 100 تن از نیروهای شبه نظامی واکنش سریع خبر داده است در حالی که نیروهای واکنش سریع می گویند مقر مرکزی فرماندهی نیروهای ذخیره را به طور کامل به تصرف خود درآورده اند. این در حالی است که درگیری در اطراف خارطوم و شهر ام درمان و برخی مناطق شهر بحری همچنان ادامه دارد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، تا قبل از عید قربان و حتی بعد از آن، نمی توان هیچ امیدی به برقراری آتش بس داشت، به نظر می رسد که ارتش سودان عزم خود را برای ادامه درگیری تا نابودی کامل نیروهای واکنش سریع جزم کرده است. نیروهای واکنش سریع هم بر ادامه درگیری ها اصرار می ورزند.

بنابر این گزارش، چیزی که مردم سودان را به خصوص در خارطوم هراسان کرده است، حمله به منازل مسکونی و غارت دارایی ها مردم و اشغال خانه هایشان در میان فرار اهالی به برخی ایالت های مجاور در نتیجه درگیری هاست.

منابع رسانه ای از وقوع انفجارهایی در برخی مناطق ام درمان خبر داده و گفتند نیروهای واکنش سریع سعی می کنند بخش هایی از ایالت های منطقه دارفور و نوار مرزی با آفریقای مرکزی و چاد و لیبی و جنوب سودان را تصرف کرده تا امنیت خطوط امدادرسانی از خارج را تأمین کنند و همین امر احتمال سرایت جنگ به غرب سودان را تقویت می کند.

از سوی دیگر جنبش خلق برای آزادی سودان، استقرار ارتش این کشور در ایالت جنوب کردوان را اشغالگری توصیف کرده است.

پربیننده ترین خبرها