واکنش آیت‌الله سیستانی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

واکنش آیت‌الله سیستانی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 23:12

مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، از سازمان ملل برای اتخاذ اقداماتی جهت ممانعت از تکرار چنین اهانت‌هایی درخواست کرد.

العالم ـ عراق

دفتر آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در عراق در بیانیه‌ای از ارسال پیامی به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد درباره هتک حرمت قرآن کریم با مجوز پلیس سوئد خبر داد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

در پیام دفتر آیت‌الله سیستانی با اشاره به اهانت به قرآن کریم و دین مبین اسلام در سوئد آمده است: «چنین رفتارهای اهانت‌آمیز بارها در طول سال‌های اخیر در کشورهای مختلف رخ داده است اما نکته قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و با ادعای آزادی بیان انجام شده است».

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این پیام همچنین آمده است: « احترام به آزادی بیان نمی‌تواند صدور مجوز برای این رفتار شرم‌آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان و به ایجاد فضای مناسب برای اشاعه افکار افراطی و رفتارهای غلط منجر می‌شود، توجیه کند».

در پیام دفتر آیت الله سیستانی همچنین آمده است که مرجعیت عالی دینی ضمن محکوم کردن این اقدام اهانت‌آمیز از سازمان ملل می‌خواهد تا تدابیر موثر جهت ممانعت از تکرار چنین رفتارهایی و وادار کردن کشورها به تجدیدنظر در قانون‌هایی که وقوع این حوادث را مجاز می‌داند و نیز دعوت به تثبیت ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان مختلف با رعایت حقوق و احترام متقابل، اتخاذ کند.

پربیننده ترین خبرها