پلیس فرانسه 2000 هزار معترض را بازداشت کرد

شنبه 10 تير 1402 - 21:20

گزارش های رسانه ای حاکیست که در اعتراضات چند روز گذشته در فرانسه که در واکنش به قتل یک نوجوان الجزایری الاصل توسط پلیس صورت گرفت، دو هزار نفر بازداشت شده اند.

العالم – اروپا

بنابر گزارش العالم، دولت پاریس 45 هزار پلیس و شماری زره پوش را با هدف سرکوب اعتراضات در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که در این اعتراضات 79 پلیس و نیروی امنیتی مجروح شده، هزار و سیصد خودرو در آتش سوخته و بیش از 200 ساختمان دچار حریق یا تخریب شده است.

تظاهرات‌‌ در فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب گذشته (دیشب) برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.

گفته می‌شود راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سویس تیراندازی کرده است.

انتشار خبر این واقعه باعث شد معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش بکشند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها