در واکنش به تخریب یادبود هلوکاست؛

نتانیاهو از سرکوب معترضان ضد صهیونیست در فرانسه حمایت کرد

نتانیاهو از سرکوب معترضان ضد صهیونیست در فرانسه حمایت کرد
يکشنبه 11 تير 1402 - 16:46

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب بنای یادبود "هلوکاست" از سوی معترضان خشمگین فرانسوی، از سرکوب اعتراضات به دست پلیس فرانسه حمایت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز»، بنیامین نتانیاهو امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی کابینه این رژیم نسبت به موج ناآرامی های فرانسه به ویژه صهیونیست‌ستیزی معترضان ابراز نگرانی کرد و با محکوم کردن حمله معترضان به سمبل ها و بناهای وابسته به صهیونیست ها، از پاریس برای مبارزه با آنچه که «یهودستیزی» خواند، حمایت کرد.

در حالی که معتراضان فرانسوی به دنبال کشته شدن یک پسر نوجوان 17 ساله و الجزایری الاصل این کشور با شلیک مرگبار پلیس به خشم آمده و نسبت به رفتارهای نژادپرستانه پلیس معترض هستند، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که معترضان فرانسوی در جریان اعتراضات خود بنای مربوط به یادبود «هلوکاست» را تخریب کرده و به نوشتن شعارهایی روی دیوارهای آن مبادرت کردند که این امر خشم مقامات صهیونیست را برانگیخته است.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی24نیوز» در گزارشی با عنوان «شورش در فرانسه؛ بنای مربوط به یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم در حومه پاریس تخریب شد»، نوشت که این بنا در «نانتر» در حومه پاریس قرار دارد، جایی که نوجوان 17 ساله آفریقایی تبار توسط پلیس فرانسه کشته شد.

در گزارش این رسانه صهیونیستی که معترضان فرانسوی «آشوبگر» قلمداد شده، آمده است: آشوبگران فرانسوی در جریان ناآرامی‌های اخیر در حومه پاریس، بنای هولوکاست را تخریب کردند.

شبکه صهیونیستی «آی24نیوز» همچنین گزارش داد که معترضان فرانسوی به نوشتن شعارهایی علیه پلیس روی بنای مربوط به هلوکاست در نانتر مبادرت کردند.

توجه رسانه های صهیونیست به بناهای مربوط به این رژیم در فرانسه در حالی است که خشم غیرقابل کنترل معترضان در این کشور اروپایی در واکنش به شلیک مرگبار پلیس به "نائل" شهروند نوجوان فرانسوی در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از سه شنبه شب آغاز شده و دیشب برای پنجمین شب متوالی ادامه داشته است. در این اعتراضات شاهد آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی و درگیری‌ پلیس با تظاهرکنندگان و دستگیری بیش از 2000 شهروند فرانسوی بنابر اعلام برخی رسانه های خبری، اجرای مقررات منع رفت و آمد هستیم.

ژرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه گفته که کودکان ۱۳ ساله در میان بازداشت شدگان حضور دارند و میانگین سنی افراد بازداشت شده ۱۷ سال است.

دولت پاریس 45 هزار پلیس و شماری زره پوش را با هدف سرکوب اعتراضات در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده است. همچنین هزاران آتش نشان را برای اقدامات حفاظتی به کارگرفته است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که در این اعتراضات 79 پلیس و نیروی امنیتی مجروح شده، هزار و سیصد خودرو در آتش سوخته و بیش از 200 ساختمان دچار حریق یا تخریب شده است.

پربیننده ترین خبرها