گزارش العالم از اهداف حمله رژیم اشغالگر به جنین

دوشنبه 12 تير 1402 - 11:18

خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گزارش داد همه مقامات رژیم صهیونیستی از جمله "یاییر لاپید"، رئیس اپوزیسیون این رژیم، از حوادث جاری در جنین حمایت می کنند؛ وی به صراحت اعلام کرده است که از ادامه عملیات نظامی در جنین حمایت می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین ممکن است تنها چند ساعت ادامه یابد نه چند روز، که مقامات نظامی این رژیم اعلام کرده بودند ممکن است چند روز به طول بینجامد. این رژیم سه هدف اصلی را از این حمله دنبال می کند؛ اول اینکه تلاش می کند از سرایت قیام جنین به سایر اراضی اشغالی به خصوص جنوب کرانه باختری جلوگیری کند زیرا این منطقه با توجه به تراکم زیاد جمعیت و دسترسی اهالی آن به سلاح می تواند الگوی سایر مناطق در کرانه باختری باشد. دیگر این که این منطقه همجوار با قدس و مناطق اطراف است؛ لذا رژیم صهیونیستی دست به چنین عملیاتی زده است؛ این تجاوز احتمالا شدیدترین و خشونت بارترین حمله رژیم اشغالگر از سال 2018 به بعد می باشد.

نکته دیگر این است که کرانه باختری، به خصوص پس از انجام 22 عملیات توسط مقاومت در یک ماه، خواب را از چشمان صهیونیست ها ربوده و این حملات به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی تبدیل شده است لذا این رژیم، حملات خود را بر اردوگاه جنین متمرکز کرده است.

و سومین هدف این رژیم – که مهمترین هدف در این تجاوزات است – این است که توان نظامی مقاومت فلسطین را در جنین تا حدی تحلیل ببرد که دیگر نتواند به این رژیم خسارتی وارد کند.

اما اکنون معادله به کلی تغییر کرده است. به طوری که اراده مقاومت فلسطین صرف نظر از توانمندی نظامی آن، می تواند رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارد. به همین دلیل است که امروز این رژیم اعلام می کند که قصد ندارد دست به حمله نظامی گسترده در کرانه باختری بزند. و علت آن، وجود پایگاه های مقاومت در سراسر کرانه باختری است و این امر باعث شده است که این رژیم جرأت حمله نظامی گسترده ای که باعث انفجار در چهار جبهه در کرانه باختری، جنوب لبنان، داخل فلسطین و جنین می شود، نداشته باشد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این حمله ممکن است تنها تا چند ساعت ادامه یابد نه چند روز.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری، سه فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ده تن دیگر مجروح شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 5 فلسطینی طی ساعات اخیر در شهرهای جنین و بیره به شهادت رسیده اند.

این وزارتخانه افزود که 4 نفر از این افراد در حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به جنین به شهادت رسیده و یک نفر هم در ورودی شمالی شهر بیره به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی شهید شده است.

رادیو صهیونیستی عبری اعلام کرد که ارتش این رژیم عملیات گسترده ای را با استفاده از خودروها و تجهیزات نظامی و بلدوزر، با پوشش هوایی، آغاز کرده است.

از سوی دیگر دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کردند که این رژیم اهداف خود را محقق نخواهد کرد و مسئولیت کامل (این فجایع) برعهده آن خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها