خروج سه هزار فلسطینی از اردوگاه جِنین

خروج سه هزار فلسطینی از اردوگاه جِنین
سه شنبه 13 تير 1402 - 01:45

در پی حملات وحشیانه و مداوم رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین، هلال احمر فلسطین خبر داد که سه هزار نفر از ساکنان این اردوگاه مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد امروز حملات همه‌جانبه‌ای را علیه ساکنان اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری فلسطین انجام دادند. این حملات همچنان ادامه دارد و به شهادت هشت غیر نظامی فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شده است.

پایگاه خبری عرب-۴۸ گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی، با تهدید بمباران، ساکنان جنین و اردوگاه آن را مجبور کرده است که اردوگاه را ترک کنند؛ صحنه‌ای که یادآور خاطرات تلخ اشغال فلسطین توسط صهیونیستهاست.

بخشی از ساکنان اردوگاه جنین به یک بیمارستان در این شهر پناه برده‌اند. رژیم صهیونیستی با حملات هوایی و به زور سلاح، ساکنان اردوگاه را مجبور کرد که منازل خود را ترک کنند. از طرف دیگر، صهیونیستها، برق و آب اردوگاه را با حملات خود، قطع کرده‌اند.

«نضال عبیدی» رئیس شهرداری جنین گفت: در حال حاضر، هر گونه امدادرسانی به اردوگاه جنین به صورت کامل متوقف شده است و آب بخشهای گسترده‌ای از این منطقه قطع شده است؛ زیرا بولدزرهای اسرائیلی، شبکه آبرسانی اردوگاه را تخریب کرده‌اند.

عبیدی تأکید کرد که صهیونیستها عمدا مخازن آب را در اردوگاه هدف قرار می‌دهند تا بتوانند به صورت کامل، زندگی را در این اردوگاه مختل کنند. بولدزرهای صهیونیست هم خیابانهایی را در مناطق الجبل و الجابریات شخم زدند و مسیرها را بسته‌اند.

احمد جبریل یکی از مسئولان هلال احمر فلسطین در این زمینه گفت: تا کنون سه هزار شهروند را از جنین خارج کردیم و با تهدید اسرائیل به نابودی اردوگاه، تعداد این افراد رو به افزایش است. نیروهای اسرئیل به زور ما را مجبور کردند که خانه خود را ترک کنیم. آنان تهدید کردند که اردوگاه را هدف قرار خواهند کرد».

کمال ابو الرب معاون استاندار جنین هم گفت که صدها نفر از ساکان اردوگاه، به خاطر تداوم حملات صهیونیستها، مجبول به ترک منازل خود شدند. وی با بیان اینکه حدود 15 زار فلسطینی در اردگاه سکونت دارند، خبر داد که عملیات تخلیه، به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این صحنه‌ها یادآور حوادث سالروز اشغال فلسطین در ۱۹۹۴۸ است، گفت: وضعیت در اردوگاه بسیار دشوار است؛ زیرا بمباران و حمله به منازل ادامه دارد».

«کتیبه جنین» (گردان جنین) زیرمجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم صبح امروز طی بیانیه‌ای، نام عملیات خود در پاسخ به تجاوز اشغالگران به اردوگاه جنین را «بأس جنین» (شجاعت جنین) اعلام و تاکید کرد: «زمان آن فرا رسیده است که تمام سرزمین فلسطین به جهنمی برای اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شود».

نیروهای مقاومت، اشغالگران متجاوز به اردوگاه جنین را با تیراندازی شدید و مواد منفجره هدف قرار دادند. مبارزان فلسطینی همچنین در پاسخ به تداوم حمله وحشیانه و بمباران هوایی منازل، حملات شدیدی را علیه نیروها و تجهیزات نظامی اشغالگران در چند محور هدف قرار دادند و مانع پیشروی نظامیان و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی به درون اردوگاه جنین شدند. هرچند که درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد.

این گروه مقاومت فلسطین در جنین، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «نتانیاهو جنایتکار و فرماندهان ارتشش بدانندکه ما برای این روز به خوبی آماده شده‌ایم و کتیبه جنین، انواع عذاب‌ها را برای شما و سربازانتان آماده کرده است».

فارس

پربیننده ترین خبرها